• Lindis1974

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kaos85 skrev 2011-12-21 08:18:16 följande:
    Slänger in fler bilder då man är lite förvirrad...
    BIM +1,+2,+3
    BIM +1 togs på eftemiddagen.
    BIM +2 togs på kvällen med ganska utspätt urin..
    BIM +3 togs imorse vid halv 6. Morgonurin.
    Tog även ett digitalt igår, BIM +2, det skrek INTE GRAVID rakt i nyllet på mig.. Gråter
    På bilden har testerna torkat men de ser precis lika dana ut som efter 4min. Förutom BIM +1, det var lite svagare i början, som man kan se på mina tidigare inlagda bilder.. Det är apotekets egna tester.

Hur som helst så ser både jag, gubben och min bästa vän streck på alla tre.. Är det fel på alla tre tester eller är det fel på CB´s digitala?? Eller är det våra ögon som spökar?? Spökisar?? För tidigt för CB´s?? 

Har tagit MÅNGA tester i mitt liv och aldrig fått falska plus, eller haft stickor som ändrat från negativ till positiv efter att tiden gått ut.. Har ätit 2 kurer pergotime nu.. Kan behandlingen göra så att det kommer streck där som egentligen inte ska vara där?? Vart är mensen?? Känner hur jag börjar bli lite smått galen här så....
    Det ser tyvrr ut som om du skulle ha fått ett tidigt MF/MA. Testen är stark på +1 men blir svagare och svagare. Kan vara därför digital visar negativ oxå. Det är inte för tidigt för digital.
    Är det ett MA så kan menen bli skjuten på. Kanske ska du be om ett VUL?
  • Lindis1974

Liten leonie. Jag skulle ta en digital med veckoindikator om jag var du. Då kan du se om det stämmer om rätt antal veckor dyker upp.
    Jag har blödit ett par gånger under grav. dock aldrig rött blod men jag är i v 22 i dag :)

• Lindis1974

Togheter: jag har aldrig sett ett CB som man kan tests en vecka innan mens. Har alltid varit 4 dagar innan och innan dess på BIM dagen. Tänker du på något annat test kanske ?

• Lindis1974

Löjliga: jag har haft rosa på pappret säkert 10 ggr i början av min grav. Jättevanligt. Slemhinnor som är sköra. Säkert inget att oroa sig för.

• Lindis1974

Liten leonie. Har du blödigt något mer ?

• Lindis1974

Ja min gynläkare sa att om man haft ÄL när man ska så plussar i stort sett alla runt BIM eller senast några dagar senare. Går det flera veckor efter BIM är det troligast att man fått ÄL mkt senare än man trodde.
    Hos min BM finns statistik på att 98% får en postivt grav test på BIM. En del BM vill att man testar senare pga att många tidiga missfall kan inträffa just runt på BIM

• Lindis1974

Det där med temp stämmer långt från på alla. Jag har konstant samma temp. Ligger alltid ganska högt runt 37,3
    Det enda säkra sättet är att gå till Gyn och kolla. Det allra vanligare är att det släpper men det kan hoppa över någon gång.

Gott slut att tjejer. Hoppas på många plus under 2012.

• Lindis1974

Fru höst: jo det funkar på en del men inte alls på alla så det är inget säkert sätt att kolla. För mig och flera av mina vänner så fungerar det inte. Tempar alltid på morgonen
    Det är super om det fungerar men man kan lätt bli lurad oxå tyvärr :)

• Lindis1974

Togheter: klart starkare. Ta en digital om ett par dagar så kan du se om veckorna ändrats :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester