• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

BebisVagga skrev 2011-12-03 10:23:22 följande:
    jag har haft MA o då tagit bort med abortpilla.. blödde 7 dagar
    okej jamen då kanske det är normalt, de är ju dag sju nu. har också haft ett Ma mellan sönerna, men ja minns inte riktigt hur länge jag blödde då
    tack för ditt svar =)
  • Jennie83

okej, men då kanske jag ha blött färdigt nu då. va väl så tidigt missfall också så de kanske inte har hunnit bli så mkt där inne

• Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:30:54 följande:
    Jag fick mitt i vecka 14 och som ni andra påpekat till en tjej så är det vääääldigt mycket som kommer ut, både foster, fosterhinnor och annat. Det upplevs inte alls som bara en klump. Det var dessutom smärtsamt när det åkte ut pga storleken.
    Då jag hade mitt MA så upptäcktes de i vecka 13 o jag fick avstötande tabletter, o då va de mer klumpar o tjosan än vad de va nu. o mer smärtsamt. men då sa bm till mig de va för kroppen hade fortsatt att vara gravid o livmoderna hade skött sig som  en vanlig grav även fast fostret hade stannat i vecka 7 nånting. så därför blödde jag mera då o de kom ut mera.
    ska o ta ett nytt HCG värde igen på måndag så får  veta på tisdag ifall de gått ner ännu mer villket de ska.
    Kickioh skrev 2011-12-03 10:34:20 följande:
    Nä va tråkigt :(
    Jag har inte fått mf själv men en vän till mig ganska nyligt. Hon blödde ungefär en vecka lite drygt, men sen fick hon blodstoppande mediciner för hon tappade för mycket blod under den tiden. Det är säkert väldigt individuellt.
    Skickar en kraaam!
    Ja väldit tråkigt men får resa sig upp o försöka igen, får inte tappa modet. men visst inte alls kul, känns rent j*vligt, för man tycker ingen ska behöva vara med om detta. men just nu e ja fokuserad på att få minus på stickan o får börja försöka igen, villket bm sa var bara börja göra direkt de gick , o de är ju skönt att veta!!!
  • Jennie83
    Den lilla M skrev 2011-12-03 10:39:04 följande:
    jag har haft 4MF, 2 i v5, 1 i v8 och 1 i v9. Dem i v5 så blöde jag i 4-5dagar (som en för mig vanlig mens) de i vecka 8 o 9 så blödde jag i ca 10dagar.
    =( 4 st ska ingen behöva gå igenom tycker ja =( beklagar verkligen!!!!
    Jamen då kanske de stämmer för mig då, var i vecka 6+3 nu så de e klart de hinner inte bli så stort där inne under den tiden.
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:45:50 följande:
    Jennie83: Ja mitt foster hade dött i vecka 8-9, men kroppen och livmodern fortsatte att vara gravid och växa.. Jag blödde vansinnigt mycket, det var så jag var fysiskt svag under de två veckorna till skrapningen. Jag kunde inte vara uppe mer än 10 minuter i sträck, sen höll jag på att tuppa av dels av blodförlusten och dels av smärta. Usch så lika vi har haft =( Den värsta upplevelsen jag varit med om, och jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv...
    ja då va de typ samma. ja de va hemskt, huvva de värsta jag vart med om också, all smärta o ont för ingenting. då e ju en fölossning bättrre eftersom man får de finaste man kan få av all smärta.

Denna gång har jag mest vart arg o irriterad över att de de gick som de gick.. men denna gång skötte kroppen sitt o stötte ut de själv, o ja behövde inte gå flera veckor o tro ja va gravid. visst som sagt inte alls kul men MA:et va hemskare o mer smätsamt!!!
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:50:10 följande:
    Efter skrapningen slutade jag blöda på en dag, och jag har för mig att jag fick minus på Stickan efter en vecka eller så. Men ältesterna hade jag konstant två rätt starka streck på i många månader efteråt. Det tog min kropp ett halvår att bli normal, under den tiden fick jag fruktansvärt smärtsamma ägglossningar, något jag aldrig upplevt tidigare och första månaden kroppen var som vanligt blev jag gravid igen så nu är jag i vecka 6+1 =)
    okej

efter ma:et ja hade så väntade jag en mens för o veta cykeln, o sen provade vi o då tog de sig o gick vägen, förrutom att ja va ett nervvrak hela graviditeten. som tur va fick ja fara o göra vul rätt många gr för o hålla koll. hoppas de inte blir nå tjorv denna gång!!!
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 10:50:10 följande:
    Efter skrapningen slutade jag blöda på en dag, och jag har för mig att jag fick minus på Stickan efter en vecka eller så. Men ältesterna hade jag konstant två rätt starka streck på i många månader efteråt. Det tog min kropp ett halvår att bli normal, under den tiden fick jag fruktansvärt smärtsamma ägglossningar, något jag aldrig upplevt tidigare och första månaden kroppen var som vanligt blev jag gravid igen så nu är jag i vecka 6+1 =)
    Grattis förresten =)
  • Jennie83
    Maho81 skrev 2011-12-03 11:02:11 följande:
    Usch, jag håller verkligen tummarna för dig! Hur många MA/mf har du fått nu? Kanske är dags att de gör utredning på dig?
    Har bara haft ett ma före detta, så de blir 1 ma o ett mf nu. så så många är det inte
  • Jennie83
    Helenmedh skrev 2011-12-03 15:08:05 följande:
    Stenhårda tummar på tredje gången gillt då!
    Tack =) Gick vägen efter ma:et o de kom en fin liten gosse så jag hoppas också =)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester