hejsan, jag pluggade oxå till lärare när jag blev gravid.. hade gått ungefär 1 år när jag fick barn, och det gick jättebra. nu var jag 25 år när jag blev gravid och hade jobbat innan och därför hade en ok sgi.. hade jag inte haft det hade vi kanske resonerat annorlunda. (var inte planerat) men om ekonomin inte är ett problem så ska du inte se studierna som ett problem.. iaf enligt mig.
Det gäller bara att ha disciplin och verkligen tokplugga de timmar man har barnet på förskolan, vi har inte behövt ha vårt barn på förskolan på heltid, förutom enstaka dagar, men iaf där jag gick lärarutbildningen så var det sällan vi hade heldagar i skolan, och det var nästan alltid nån dag i veckan som var egenstudier.
Men när jag var 19 år så fanns inte barn i mina tankar ens.. och det är jag glad för :) jag han bo utomlands ett år och vara backpacker i thailand några månader, det är svårare att göra sådant när man har ett litet barn.. men det är inte säkert att det är viktigt för dig som det var för mig jag tror inte att man ska ha för bråttom att skaffa barn, det är ett större ansvar än vad många tror och det är viktigt att leka av sig innan och bli vuxen på riktigt..
lycka till med vad du än väljer