Inlägg från: Tvåbarnsmamman81 |Visa alla inlägg
  • Tvåbarnsmamman81

plugga när man har barn?

Kul att läsa hur olika vi studenter med familj har det.

Vi ser det som något väldigt bra att jag studerar just för att jag oftast kan ta alla tandläkaretider, doktortider, utvecklingssamtal, bilprovningen osv eftersom jag är student = mycket "fri"tid som jag pysslar ihop själv så det går ihop.

Jag har läst i 2 år och det går hur bra som helst. Jag får bra betyg, mer tid med barnen, kan oftare vabba (men det förutsätter att maken alltid vabbar om barnen blir sjuka när jag måste vara i skolan som tenta, närträffar osv). Jag studerar distans och det är perfekt för oss.

Jag har dock haft turen med en underbar grupp där vi har förståelse för varandras livssituationer och försöker anpassa oss till alla så långt det går!  

• Tvåbarnsmamman81
    HZCEk skrev 2011-09-19 11:20:10 följande:
    Funderar liksom ts att skaffa barn under studierna (fast är äldre). Många av er tar upp det där med sommarledighetens att vara eller icke vara. I en annan tråd såg jag att man tog ut föräldraledighet under sommaren= kunde vara ledig. Varför verkar inte det vara ett alternativ för er i den här tråden?

Jag kommer som mest ha ett år kvar på min utbildning när det är dags och vill gärna ha barn innan jag ska ut i arbetslivet. Resonerar som så att jag kommer komma efter om jag är föräldraledig direkt efter examen. Plus att jag (och maken) väldigt gärna vill ha barn och jag inte har något emot ett studieuppehåll heller.

Det har jag gjort och ska även göra nästa år som blir min sista sommar som student
Svar på tråden plugga när man har barn?