Inlägg från: Pernilla3 |Visa alla inlägg
  • Pernilla3

plugga när man har barn?

Pluggar heltid med 3 barn: 2,4 och 7 år gamla. Går jättebra men det krävs ordentlig skoldisciplin. Går inte skjuta på något för jag hinner inte sitta så mkt på kvällar och helger. Har dem heltid på skola och dagis, men tiden efter det är tid med barnen och då pluggar jag inte. Undantagsvis för helgen och kvällar innan tenta då.
    Detta är min vidareutbildning, pluggade till sjuksköterska när jag födde mitt första barn. Gick kanon det med =)

• Pernilla3

Jag jobbade förvisso under sommarledigheten med mitt första barn men å andra sidan så kunde jag styra mer över min tid resten av året, då hade min dotter sin pappa som var hemma på heltid (föräldrarledig) plus jag som kunde ha mkt hemmastudier under vissa perioder. Det blev mer tid över till henne sammanlagt.

Nu får jag min vidareutbildning betald och då har jag förhandlat mig till 4 veckor s semester på sommaren. Men å andra sidan så kräver denna utbildningen mer av mig och jag måste vara i skolan ganska mkt. Men jag tycker inte det blir mer än om jag skulle jobba heltid. Snarare lite mindre istället.

Svar på tråden plugga när man har barn?