BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
så här länge trodde jag aldrig att jag skulle behöva vänta på min lill*
så här länge trodde jag aldrig att jag skulle behöva vänta på min lill*
Efter att jag tagit tabletterna imorse så klingade allt av, men det fortsätter att komma lite av slemproppen, så det verkar vara på G!!! Molandevärken börjar komma tillbaka i ryggslutet så vem vet vad som händer i natt?!?!
Linda - Minifoam är för gaser i magen. vet några av mina kompisar som använder det på sina bebisar och själv har jag ätit det i tablett form när magen min slog bakut för några år sedan! Finns på apoteket
Hoppas snart att det går bättre med amningen!!
Inatt har det varit lugnt med värkar (måste vara det!?), bara vaknat nån gång. Tog ifs alvedon innan jag somnade och tur var väl det annars hade jag väl inte fått osva... Nu på morgoen har de kommit tillbaka så i med några alvedon igen och nu ska jag äta. Får väl passa på medan det finns tid emmellan
idag ska jag försöka fixa det som jag inte orkade igår eller snarare nerprioriterade hur kul är det att skrubba/torka golv...
Jätte grattis Frutti!!!
Går härhemma med magen fortfarande... Har gått promenad och skurat köksgolvet för att hålla igång kroppen lite men nu är det slapp resten av dagen. Sååååååååå trött på detta nu, jädra unge till att vara enveten Brås på sin far...
imorgon ska jag i alla fall till spec mvc, skönt att det händer nått!!
Japp nu sitter jag här, mitt i natten och vattnet sipprande mellan benen !!!!!!!!!!! Måste var nått konstigt med det där att när man får tid för överburenhetskontroll så behagar de titta ut
Ringde precis förlossningen och de sa att jag ska komma vid 8 istället för 10. HURRA!!!!
Vattnet gick vid 1-tiden i natt och vid 2-tiden hörde jag ett plopp ljud inom mig och var tvungen att springa på toa. Fick en teckenblödning och vattnet strilar så fint nu
Nu är det inte långt kvar till jag sitter där också med min lill*
Tokmaja har fått en liten Moa! Vikt 4410 g, längd 55 cm. Kom ut med snitt.
Moas mormor
Hej allihopa!!
Nu är jag tillbaka, ska läsa ikapp mig snart och se hur i haft det!
Moa är helt underbar. Hon kom ut den 16/3 kl 00:16. Som rapporterade så vägde hon 4410g och var 55 cm. En rejäl liten tös Blev snittade ftersom vattnet hade gått, hon bajsade och sen kom inte värkarna igång. Var på inne på förslossningen kl 8 den 14:e och hon kom på natten den 16:e så jag var så trött efter allt.
Amningen går hyfsat men nu sitter jag här med tuttarna i vädret för jag har så ont efter såren som redan hunnit bli. imorgon får sambon kila in på apoteket för att köpa amningsnapp. Tänkte även pumpa lite så kan stefan också känna sig behövd. Stackarn, bara byter blöjor och passar upp mig. Hoppas snart att det onda går över så jag kan börja röra mig igen..
Oj, mycket det händer här. Fast jag har ju precis kommit hem så jag får börja på allvar igen när den nya tråden kommer...
Igår var det besök från sambons syster. Det gickjättebra och de knatade ut med hundarna en sväng, sedan kom hans pappa och de satt och tjötade i köket, amningen gick åt skogen hela dagen, blev bara en massa snuttande.. Middag hann vi itne äta förrän kl 17 medans syster och opappa tittade på. Sen var jag så trött och slut så jag gick upp och la mig utan att säga nått. Könde mig jättetaskig men var så tröt. Som pricken över i så satt de och sa att Moa var lik deras sida, deras släkt, inte ens jag kom på tal om att hon var lik Då blev det bara för mycket...
Moa har ett enormt sugbehov så jag har faktist plocka fram nappen redan nu, är så jobbigt att sitta med fingret hela tiden. Har provar erska latex men ska testa mam silikon för att se om det funkar bättre. Amningen har ju funkat super hela tiden (förutom mitt högra som spruckigt och blöder, men nu har jag amningsnapp på det när jag ammar så blir det någ snart bra)
Nanförslag för jag nog klura lite på under dagen...
Oj, vad jag stavar illa ser jag....
GODIS ÄR GOTTT
Speciellt i massor och choklad!!!
Namnförslag; Godisråttorna som hade BF i februari
det där med kläder... Moa som är 5 dagar kan använda 62 kläder redan nu. Ojojoj....
Linda - vad skönt att du fått sova ordentligt! Hoppas Melvin snart är ok i mgaen igen!!