• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Selmas

Hej & Hå nu funkar Selmas igen Jippie!!! Fick ett nytt lösenord hemmeilat efter kontakt med FL. Kan det bara ändra sig eller så man inte kommer in? Knepigt. Ja hur som helst så är jag här igen & det är skönt att det funkar.
    Jag börjar bli förkyld igen & jag hoppas så att lilla Selma sliåpper detta med snuva. Hon fick ett tokryck igårkväll så hon har nog kommit i en tillväxtperiod för jag ammade hela kvällen tills hon blev nöjd & stensomnade vid bröstet vid niotiden.Sedan sov hon tills halv fyra i natt så det va ju underbart.
    Tyvärr så sov hon jättegott & jag med när kl va halv åtta imorse,men eftersom gubben skulle till jobbet så va han ju tvungen att väcka mig & Selma innan han åkte eftersom Julius va vaken & hemma oxå. Typiskt va! & ändå va inte Selma så speciellt hungrig alls fastän det gått 4 timmar sedan hon sist åt.

Jag funderar på att bli Plus-medlem. Vad kostar det i månaden & är det värt pengarna & hur ska det betalas?

Apropå Kolik & ärftlighet så är det vanligast att söner får det från sina fäder. Den förklaringen fick jag när sonen hade den värsta varianten dvs skrik & ont hela dygnet i flera månader innan vi fick hjälp efter 4 månader. Inte konstigt att jag blev hysterisk & drabbades av utmattningsdepression pga den tortyren.
    Jag vill absolut inte säga mig vara expert eller besserwisser på området, men ganska stor erferenhet av kolik & dess biverkningar på människan har jag ju eftersom sonen bara nu är 19månader.
    fasar så för att Selma ska bli sådan, men som det är nu så njuter jag varje minut av hennes liv när hon får vara besvärsfri. Jag kan ju inte undvika godis,men det finns ju alternativ som är ok såsom mjölkfria nallar 6 bananer med choklad på samt zoo & andra gelegodisar så jag lider inte så farligt ändå.

• Anniqa

Julius; Tack för mat tippsen! Det finns mycket man kan skärpa sig på.

Thelma är som grinigast på kvällen, jag kanske borde gå och köpa minifom, jag använde det till Linus.

Selmas: Jag förstår verkligen att man kan bli utmattad av barnskrik dygnet runt. Igår skrek thelma två timmar, magnus var och spelade tennis på kvällen. Samtidigt ska man fixa kvällsmat åt linus, och se till att han kommer i säng. Tillslut la jag thelma i sängen, och lät henne skrika där. Jag var helt utmattad till slut, orken räcker inte till. Man känner sig hjälplös när ingenting hjälper.

Linda: Strunta i dammtussarna. Här rullar dom också runt! Mina bröstvårtor har blivit jättestora, har små annars...fniss...

• hild

kid A, låter jobbigt med noahs skrik men det ordnar sig säkert, håller tummarna!

• hot fuss

hehe. tog en t-shirt t noah idag som min lillebror hade när han var bebis.
    min brorsa är född 1982 o tröjan är i stl 90. o noah kan ha den nu. var barnen sjukt små då eller? för jag ska tillägga att även om min 5 veckorsbebis är stor nu så drar han inte mer än 62 i dagens kläder..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • morotsjos

Tillbaka från bvc. Astrid har passerat Elsa i vikt, upp 350 g på en vecka. Elsa har gått upp lite för lite, bara 120 g på samma tid, så det blir till att amma henne lite mer. Astrid är en otålig dam som ofta gör sin röst hörd, Elsa är mer stillsam och förnöjd, så det blir lätt att man "missar" henne. Nu sover båda prinessorna, Astrid är kvar i babyskyddet sedan turen till bvc och Elsa har jag knökat ner i sjalen.

Apropå sjal är jag så nöjd, jag har äntligen fått det att funka. Vagga var ingenting för mig, det blev inte bra hur många gånger jag än provade, och barnen verkade inte gilla det heller. Men nu, med mage-mot-mage-knytningen, så känns det bara sååå mysigt. Och det verkar Elsa tycka också .

Linda, jag blir nog bara skinn och ben. Jag gick upp totalt 20 under graviditeten, har 5½ kvar. Och det trots ett STORT intag av choklad, kakor och godisnappar (varför tjatar alla om graviditetsnojor? här är det amningsnojor som härskar...). Än så länge klagar jag inte, skönt att bli av med överflödskilona. Men fortsätter det även därefter är det kanske mindre kul.

• hot fuss

jag har forfarande inte använt min moby wrap tack vare att jag inte lyckas knyta bra själv

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Lajban

Usch, jag gick upp 18 kg och har 8 kg kvar. Kan inte ha några vanliga kläder än. Tråkigt. Och så får man dåligt samvete så fort man äter något. TRivs inte med att vara överviktig. Trivs inte i mjukiskläder. Men brösten står nog för nästan hälften av de där 8 kilona.

Jag har ingen sjal, men en bärsele som jag fick från min brorsa till äldsta dottern. Tycker mig minnas att man inte ska använda den förrän barnet är en månad, så jag avvaktar en vecka till.

Har lagt in ett par nya bilder i galleriet.

• Anniqa

morotsjos: Här kräver dom att barnet ska öka 100 g i veckan. Det klarar ju du!

Morotsjos och lajban: Så ni har vågat ställa er på vågen, det har inte jag. Men jag hade på mig ett par byxor som jag hade i början av grav. idag, men dom börjar bli för stora, fick gå och dra upp dom hela tiden, det är ju ett gott tecken iallafall, kanske man får göra ett försök snart med sina "gamla" byxor igen.

Det var någon här på tråden som skrev om "truckdriver mage", kommer inte ihåg vem det var. Precis en sådan har jag, truckdriver mage, som hänger sexigt över tros kanten...he..he

• Snuttan77

Har fått feber, fy vad jobbigt.. Tror det är för att det rinner till mer mjölk, har haft det hela dan, är ganska jobbigt att inte orka med.. Men nu känns det som att det börjar vända iaf, tror ni jag har rätt i mina gissningar om att det är mjölken? Fick lika förra helgen och sen såg jag ut som Dolly Parton.. Hur mår ni andra?

• hild

hej

jag längtar också efter min forna kropp. kan inte ha mina vanliga byxor och kan inte ha grav.byxorna pga att de är lågt skurna och skär in i ärret efter snittet.
    har gått ner 11 kg och har 9 kg kvar. suck

jag var ute och gick idag och blev svettig och slut väldigt fort, hur är det med ert flås?
    hur mkt orkar man efter en vanlig fölossning? är det bara för jag har opererats som jag är slut?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!