Tillbaka från bvc. Astrid har passerat Elsa i vikt, upp 350 g på en vecka. Elsa har gått upp lite för lite, bara 120 g på samma tid, så det blir till att amma henne lite mer. Astrid är en otålig dam som ofta gör sin röst hörd, Elsa är mer stillsam och förnöjd, så det blir lätt att man "missar" henne. Nu sover båda prinessorna, Astrid är kvar i babyskyddet sedan turen till bvc och Elsa har jag knökat ner i sjalen.
Apropå sjal är jag så nöjd, jag har äntligen fått det att funka. Vagga var ingenting för mig, det blev inte bra hur många gånger jag än provade, och barnen verkade inte gilla det heller. Men nu, med mage-mot-mage-knytningen, så känns det bara sååå mysigt. Och det verkar Elsa tycka också
.
Linda, jag blir nog bara skinn och ben. Jag gick upp totalt 20 under graviditeten, har 5½ kvar. Och det trots ett STORT intag av choklad, kakor och godisnappar (varför tjatar alla om graviditetsnojor? här är det amningsnojor som härskar...). Än så länge klagar jag inte, skönt att bli av med överflödskilona. Men fortsätter det även därefter är det kanske mindre kul.