• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Sarasnaran

Hejsan hej!

Jag älskar mina sjalar jag.
    Det är det bästa Hugo vet att få sitta i sjalen.

Jag har gått ner 12 kilo... Jag går gärna ner 12 till även fast jag nu gått ner allt jag gick upp. Gnägg!
    Jag längtar så tills snön smält bort här, för då ska jag ut och putta barnvagn. Jag gillar inte vagnen dock... Tycker den är tung. Eller ja, den ÄR inte tung men jag är ju van vid att bära honom i sjalen och då blir vagnen tung i jämförelse.
    Meeen, dessto bättre träning då'rå.

hild - Jag kan inte ha mina vanliga byxor än trots att jag gått ner allt efter förlossningen.
    Jag har en massa geggmage som gör att allt sitter åt h*lvete på mig nu.
    Flåset är braaaa mycket bättre nu än när jag var gravid.

Nu blir det nattinatt här.

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Weiring

Nu har jag varit och tittat på Mollys lilla kusin ... och tänk vilken skillnad det kan vara på en bebis på bara tre veckor. Molly och Elias (kusinen) var nästan exakt lika stora när de föddes men nu kändes han så liten att hålla i jämfört med min lilla klump som snart väger fem kilo. Det blir som sagt var bra med en jämnårig lekkamrat på släktkalasen ... och fler är på gång. Inom de närmaste tre veckorna kommer två sysslingar ... vi har skapat vår egen lilla Baby-boom i våran släkt.

Axxette:tyvärr kunde vi inte snika oss till en titt på bebisen när vi var upp till BB eftersom det fortfarande är besöksförbud pga RS-virus här på vårat BB.

Någon undrade om vi hade fotat oss på BB ... och självklart fotade vi oss inte inne på BB-avd. ... utan i ett annat rum intill.

• 4barnsMom

Kul att läsa ifatt när sonen sover middag!

Hild, jag blev lika första veckan, var ut när Elias var 5 dagar och blev helt slut, flåsa och svettas som bara den! Nu kan jag gå riktigt långt Men du som har ett snitt blir kanske slut lättare, kroppen lär väl få läka

Kilon, nu är Elias bara 2 veckor men jag är nöjd. Har tappat 11 kilo och magen är skaplig.. Jag är en envis j--el och pressade i den i såna gördeltrosor redan när Elias var ett dygn Det gör en enorm skillnad, går så jättemycket fortare att få tillbaka sin form..

Min lilla buddah hade inte gått upp så fasligt denna gång, "bara" 340gr denna vecka.. Skönt ändå annars blir han väl enorm Väger nu 5280gr, tycker det är tillräckligt

Jag var på HM igår och det var 70% rea på BB byxor, hitta ett par jättefina som blev kosta 100:-, det kan jag lägga för ett par byxor som man har några månader bara. Annars känns det sååå onödigt.. Ska tillbaka till Viktväktarna på måndag.. Slut på godisätandet då Men i helgen frossar jag

På måndag ska vi ta BB foto, kanske man kan länka sen när det finns på nätet.. Blir hela stora familjen

• axxette

Här är en till som längtar efter mindre kroppsvolym, jag har tappat 10 kg sen samma dag som förlossningen, har 7 kg kvar till samma vikt som vid inskrivningen, men skulle gärna går ner 10-12. Inser att det är svårt, men jobbar på det genom att promenera- och amma förstås... Gördeltrosor kanske jag också skulle skaffa mig, vad har du för sort Elias Mom?

Weiring: Bra att de har besöksförbud när RS härjar!

Olle äter på som vanligt...

• 4barnsMom

Beställde på Ellos.. Måste skynda och tanka liten. Var 2-pack svarta, bråttom!! Hörs lång väg...

• cast77

Smart det där med gördeltrosor...kanske skulle införskaffa mig dem!

Jag gick upp 19 kg och har nu 9 kvar att gå ner.... Men jag känner mig så smaaaal! Blir fortfarande förvånad när älsta dottern kan krama mig och nästan nå runt magen med armarna =).

• axxette

Jag känner mig också smal och smidig, ända tills jag ska försöka få på mig de gamla kläderna...

Ska prova gördeltrosor! Lite läskigt att beställa på postorder, kanske inte passar alls ju. Går nog på Lindex.

I dag har Olle sovit i stort sett hela dagen, förutom när han har ätit. Hoppas inte detta påverkar natten bara.

• Sarasnaran

Va märkligt att ni pratar om gördeltrosor!
    Jag beställde sådana igår faktiskt.
    Vi ska på tvillingarnas dop den 8:e april och jag tänkte ha kjol, men då ska jag banne mig inte ha slapp mage. Så det så.

Vet ni vaaad!
    Hugo vände sig igår från mage till rygg när han låg på golvet!
    Tidigt som tusan!
    Tokunge!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • bringiton

*lycklig*

Jag ska gå tillbaka och läsa vad som hänt sen jag skrev till er från Bb. I går var en fruktansvärd dag. Först en sömnlös natt, sen en sömnlös dag. Vår lillvän hade gaser i magen och när hon grät kände jag mig så otroligt maktlös. Men idag! Alla har sovit, och det gör hela skillnaden!

Ser att ni diskuterar vikt. Jag gick upp 17 kg. Julia vägde ju 5 kg, så direkt efter förlossningen var ca 7 kg borta. Idag, en vecka senare, har jag rasat totalt 11,5 kg. Jätteskönt för kroppen att bli lättare!

• bringiton

Över till något tråkigare: Jag har tappat kontrollen över mitt underliv. Jag känner inte alltid när jag måste på toa för att göra "det stora", eller rättare sagt - när jag väl känner det så är det för att det redan börjat komma ut och nu ett par gånger har det hänt att jag inte hinner sätta mig på toastolen utan får det utanför. Och då gråter jag av skam och frustration. Jag kan inte knipa där bak, jag känner inget!! Det gör att jag inte är så sugen att gå längre promenader eller åka och hälsa på folk än.

Någon mer?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!