• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Nattvinge

Grattis tokmaja!

Ang sömn... jag började faktiskt bli orolig att Emmas lilla nästäppa gjorde att hon sov för mycket. Hon somnar vid tolv och sover till 6.30. Dagtid är det 3-4 timmar mellan mat och kvällstid 2 timmar. Låter det "normalt" eller ska jag börja väcka henne på nätterna för att mata? Jag ser ju att det finns fler barn som sover hela nätterna så jag kanske är lite "hönsmammig"...

• axxette

Nattvinge: NJUT! Hon vaknar om hon är hungrig. Så länge hon går upp i vikt som hon ska behöver du inte väcka henne!
    Arvid, som nu är tre är gjorde ungefär likadant, sov hela natten, åt med ca 4 timmars mellanrum på dagen och lite oftare framåt kvällen. Olle däremot, äter jättejätteofta, men han är ju så liten än, 3 kg, och behöver då äta oftare.

Stort grattis till Tokmaja! I dag är det väl Cazas tur också!

• Ellynil
    Nattvinge: Jag säger som axette! NJUT! Oskar har ätit med två, tre timmars mellanrum på natten, och jag hade gärna bytt med dig och fått sovit en hel natt!
    Stolt mamma till Oskar 060220
  • Snuttan77

Grattis Tokmaja!! Äntligen din tur! Ser fram emot att höra om din "lilla" tös! Här ammar, bajsar, kräks det för fullt! Ida mår bra och vi oxå, äter väldigt olika, men oftast två gånger på natten. Funderar hur man ska kunna styra amningen och sovandet, men jag tror det är svårt när de är så små.. Vad säger ni andra?

• hild

Grattis tokmaja.
    nu är vi två som blivit snittade-vi får prata om det sen.

• Sarasnaran

Tokmaja har blivit mamma!! Hihi!
    Grrrrrattis!!!

Jag väntar dock att uppdatera tills vi fått ett datum på när klimpen kom ut. Antar att det var igår, men för att vara på säkra sidan så väntar jag.

Nu ska jag ta itu med disken.
    Fast om någon av er känner er manad så är ni välkomna!

Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Linda å Fredde
    Grattis Tokmaja!!! Skrattande Äntligen är lilla Moa här!!
    Grattis snöfall!! Skrattande Det var verkligen en lång väntan på miraklet..

Ni får förlåta mig..att jag inte har varit så synlig, men här har det varit cirkus!
    Som alla vet är man rätt trött efter en förlossning (snart vet du oxo caza) och sen ska man ju ta med sig miraklet hem oxo Flört Väl hemma börjar "tusen frågor-inga svar"!!! Amningen var det första som började strula, fick åka tillbaka till vårdhotellet för yttligare en natt. Sen hem igen. Lille Melvin bokstavligen ÄTER UPP mig!! Ammat i flera timmar i sträck så att brösten är tomma & såriga.. Tillslut ger man upp helt enkelt!
    Så nu ammar jag på morgonen (eller natten, vaknar vid 5 ca) och en gång till efter det, sen är det ersättning som gäller..iaf fram till kvällskvisten. 
    Har mått dåligt å känt mig som en usel mor, men har nu insett att jag måste göra det som är bäst för mitt barn och mig, oavsett hur många råd jag får av vänner, familj och böcker.. 

Har läst ikapp mig, men minns inte vad jag ska svara på eller kommentera längre..*snurrig* Längtar oxo till vi får kliva över till föräldraforumet :D :D Men vi inväntar caza först :)
    Hoppas att alla mår bra. Tänk, nu är vi mammor..somliga för första gången andra för 2a, 3e eller 4e gången!! Vilken känsla!!!!!!
    Älskade Melvin är äntligen här
  • morotsjos

Linda, STRUNT I ALLA GODA RÅD!! Du är ingen usel mor bara för att amningen inte funkar! Jag vet precis hur kämpigt det kan vara att få det att fungera, kämpade som ett djur med sonen. Hade iofs massor massor massor av mjölk, men det gjorde så in i norden ont och jag fick världens mjölkstockning efter bara en vecka. När man sitter där och gråter känns "alla som har bröst kan amma" som ett stort elakt hån. Melvin kommer att må alldeles utmärkt på ersättning, och lite bröstmjölk är bättre än ingen bröstmjölk. Och framför allt är det viktigaste att du mår bra, för ingen vinner på om du kraschar! Av det skälet toppmatar vi småtrollen med babysemp nattetid, för kan vi få sova åtminstone 2-3 timmar i sträck så är sannolikheten betydligt större att vi får livet att funka än om vi sover halvtimmes pass...

Här har vi haft två dåliga nätter på raken (trots ersättning), småtjejerna störs av sina förkylningar och har inte varit synkade för fem öre inatt. Alltså sover jag inte mer än 30 minuter i taget... Och trots att jag försöker dubbelamma blir det inte så bra när den ena sover. Nåja, sova får man göra när man blir gammal.

• 4barnsMom

Grattis Tokmaja!!!

Jag håller inte med om att killar är lindrigare än flickor.. Har ju en tös och hon var snudd på snällare än Elias, och då är man snäll Kan dock tänka mej att välgödda barn kan vara rätt så "lätta" Såna har jag ju haft 3 st Och de har alla sovit gott och varit "snälla" barn, usch för att säga snälla... Lätta låter bättre

Linda, stackare! Klart att du inte är en kass mamma! Med risk för att komma med ännu ett råd Amningsnapp är kanon när man gått sönder, hade jag för att kunna amma min första alls... Avlastar brösten massor! Sen är det bara att ta bort den stegvis

Snuttgurka För skoj skull.. Jag försökta styra sovandet inatt, Haha, jag pumpa ur allt jag hade igårkväll, tänkte att nu ska jag sova gott så jag peta i han fullt

Han vakna efter 3 timmar, sen efter 3 timmar igen!! Har han aldrig gjort förut, så nu får han äta hur han vill

• Nattvinge

tack axxette och ellynil, gissar att jag ska vara glad för den sömn jag kan få, vem vet det kan ju vända plötsligt också...

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!