Inlägg från: 4barnsMom |Visa alla inlägg
  • 4barnsMom

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jo, var min man med som sa så när han såg sonen på 4820gr och "bara" 53cm att fördela det på

• 4barnsMom

Nu har jag fått till min förlossningsberättelse med Finns i min blogg för de som vill.

Jag har med tagit premiärtur med Elias idag! Tog med han till barnens skola och dagis, var ute och höll alla snoriga barn på avstånd De fick kika in bara *skakar bara tänker på RS*

Nu ska jag läsa axxettes berättelse, gonattsaga?

• 4barnsMom

Hej, tänk så sällan man hittar hit nu för tiden

Grattis alla som jag inte grattat! (ingen nämd ingen glömd )

Nu ligger Elias på databordet och tuttar för sängdags, typ då han vill ligga där konstant några timmar... Men då kan jag ju kika in iallafall

Här är så kallt! Hade -18 grader imorse, sen blir det bättre framåt dagen. Fråga min Mvc sköterska som tog PKU- testet och hon tyckte man kunde gå ut med bebben om det höll sig -10 grader och varmare, inte kallare, då bör man vara inne. Men sa hon, det är bara en riktlinje.. Vad går ni efter?

• 4barnsMom

Nu tal om att sätta igång förlossning.. Vi knäppte ju på söndag kväll, slemmisen gick på måndagen Så nog tror jag att det hjälpte till allt!

Sen hjälper det att gå och vara igång, visst! För jag skulle ju få sova kvar och inte få nå barn sa dom, men jag gick i ett par timmar och vad hände? Jo, de fick lov att ha kvar mej på förlossningen, för det tog ny fart. Läs min blogg

Elias min lilla budda, ökat 380gr på 5 dagar! Får jag med kalla mej Dolly?

• 4barnsMom

Grattis massor snöfall!! Jag har en liten buddah själv med Trodde inte nån skulle klå min lille killes vikt men tji fick jag!

• 4barnsMom

Här är med livet i bubbla...
    Elias äter, sover och skiter för att vara exakt. Sover äckligt bra sen vi kom hem. De sa på BB att vi skulle väcka han var tredje timme, skulle visst behöve extra mat, han som brakar upp i vikt, men det gjorde vi bara första natten. Han vakna ju inte

Så nu sover han från tio till fyra, fem, sen uppe 1 timme och äter, rapar o bajjar. Sen sover han tills jag väcker honom Ber till högre makter att det håller i sig!!

Var sover era små Är ni "duktiga" och har dom i sin säng?
    Elias har funnit sin plats mellan oss.. Imorse vakna jag med han på armen där han börja dagen med att mumsa vidare där han sluta vid sex i morse... Maken är helt chockad! Van vid att ha kolikbarn tidigare...

Lajban, vi hade lite skrik på kvällen och massa luft i magen var orsaken. Blev ordinerade minifom droppar och nu är det helt bra igen. Ett tips kanske om det inte ger med sig

Kram på er övertidare som är kvar, vet hur det känns!

• 4barnsMom

Wiering Jag mena inget illa med "duktig", bara jag som är lite sjåpig när det gäller att lägga Elias själv

Men inatt lade jag han i sin säng *ler* Han sov där till fem imorse, sen tog jag han i min säng.

Och linda, minifomdropparna finns på apoteket för 82kr, ges 10 droppar före varje amning. Men det är ju rätt ofta så jag försöker hålla ca 4 timmar mellan. Reducerar magknip och luften i magen

Jag har med hört om snäckor och sett att de går att köpa för dyra pengar från norge.

Jag har haft riktig tur denna gång. Elias sög tag redan på BB så jag kände att det var ett bra tag Jag har ännu inte fått ont alls och inte ett litet sår, men han är första barnet för mej som verkligen kan suga

Konstigt nog så läcker jag inte alls! *kliar mej i huvet* Har jag gjort förut, men Elias äter som en häst.. Så spyr han i och för sig sen då.. Men vågen talar sitt tydliga språk, så nog äter han buddah!

• 4barnsMom

Snöfall, ser att du har samma problem med din store kille som jag hade. Elias bara somna och fick då inte i sig det han behövde utan vakna så fort jag lade ner honom..

Jag tog en kväll och ammade honom, gav han till maken och sen pumpa jag ur allt som fanns kvar. När han sen vakna igen så fick han helt enkelt flaskan med min egen mjölk istället för ersättningen som de sa på BB att han skulle ha. Då får han i sig all mjölk innan han somnar eftersom det är lättare att suga tomt i flaskan. Sen fick vi sova med

Så gjorde jag ett par kvällar och sen blev han piggare och orka suga klart. De är ju lite känsligare på maten när de är stora

Elias somnar i vår famn och sen lägger jag honom i sin vagga på dagarna. Sen är det spännande, antingen sover han flera timmar eller så vaknar han på en gång. Då är det samma rutin igen, bröstet och sen somna på nån av oss och sen ner i vaggan.

På natten är jag slö och går inte ens ur sängen nu, har Elias i sängen, bara "kastar" fram ett bröst och så får han äta.. När jag orkar får han sova i sin vagga och jag tar över han när han vaknar.. Nu känner jag mej lite tryggare att ha honom i egen säng, var rädd att han skulle kräkas och sätta i halsen och sånt i början.

Heja på Tokmaja, snusar bebis snart hoppas vi!

• 4barnsMom

Nu har jag fått in kort i mitt galleri på mitt lilla undervärk! Eller lilla och lilla

Weiring, jag var bara rädd att det blev fel. Menade ju inget illa

Visst hör man så mycket om hur man ska göra och vara, nu efter några små undervärk så har jag insett att det är bra att lyssna på hälften och sen ta sunt förnuft. Det som jag mår bra av, mår bebis bra av oftast med

Tex har Elias napp, flaska och ammar.. Så "får" man inte göra, blir ju tuttförvirring..

Och jag vill ha min lilla i sängen mest för min egen skull Är ju så kort tid man kan utan att det gör någe

Vi får med åka till BB för att ta kort Är ju rätt så lång för oss.. Och Webbis blev Elias inte heller då hon med kameran hade semester och lite såna missöden.. Sen åkte jag hem innan det hann bli foto igen så..

• 4barnsMom

Grattis Tokmaja!!!

Jag håller inte med om att killar är lindrigare än flickor.. Har ju en tös och hon var snudd på snällare än Elias, och då är man snäll Kan dock tänka mej att välgödda barn kan vara rätt så "lätta" Såna har jag ju haft 3 st Och de har alla sovit gott och varit "snälla" barn, usch för att säga snälla... Lätta låter bättre

Linda, stackare! Klart att du inte är en kass mamma! Med risk för att komma med ännu ett råd Amningsnapp är kanon när man gått sönder, hade jag för att kunna amma min första alls... Avlastar brösten massor! Sen är det bara att ta bort den stegvis

Snuttgurka För skoj skull.. Jag försökta styra sovandet inatt, Haha, jag pumpa ur allt jag hade igårkväll, tänkte att nu ska jag sova gott så jag peta i han fullt

Han vakna efter 3 timmar, sen efter 3 timmar igen!! Har han aldrig gjort förut, så nu får han äta hur han vill

• 4barnsMom

Kul att läsa ifatt när sonen sover middag!

Hild, jag blev lika första veckan, var ut när Elias var 5 dagar och blev helt slut, flåsa och svettas som bara den! Nu kan jag gå riktigt långt Men du som har ett snitt blir kanske slut lättare, kroppen lär väl få läka

Kilon, nu är Elias bara 2 veckor men jag är nöjd. Har tappat 11 kilo och magen är skaplig.. Jag är en envis j--el och pressade i den i såna gördeltrosor redan när Elias var ett dygn Det gör en enorm skillnad, går så jättemycket fortare att få tillbaka sin form..

Min lilla buddah hade inte gått upp så fasligt denna gång, "bara" 340gr denna vecka.. Skönt ändå annars blir han väl enorm Väger nu 5280gr, tycker det är tillräckligt

Jag var på HM igår och det var 70% rea på BB byxor, hitta ett par jättefina som blev kosta 100:-, det kan jag lägga för ett par byxor som man har några månader bara. Annars känns det sååå onödigt.. Ska tillbaka till Viktväktarna på måndag.. Slut på godisätandet då Men i helgen frossar jag

På måndag ska vi ta BB foto, kanske man kan länka sen när det finns på nätet.. Blir hela stora familjen

• 4barnsMom

Beställde på Ellos.. Måste skynda och tanka liten. Var 2-pack svarta, bråttom!! Hörs lång väg...

• 4barnsMom

Snuttgurka, kan nog vara bluesen.. Jag skäller på min man och gråter när jag får ågren istället Han tar det bra tycker jag..

Men visst bölas det mera än vanligt, i början så fort maken tog i mej så grina jag av kärlek bara, och nån härlig lyckokänsla. Var bättre då än nu när jag är aggressiv

Man är ju inte dålig för att man får stockning, givetvis.. Men man känner sig rätt kass Jag får igång rinnet i duschen om det gör för ont, varmt vatten och tänka på bebis brukar hjälpa här. Sen pumpar jag så att det släpper. Och intensivammar det bröst som är täppt.

Är det alltså ikväll som en ny tråd ska till? Spännande!!

Igår kände jag mej riktigt som en kass mor, verkar vi alla göra från och till

Var och tog babyfoto, stressa dit, amma lite stående i hallen för vi var sena. (Tack gode för att jag kan amma stående på huvet i värsta fall) Sen foto och han var lugn! Jösses, sen till badhuset för barnen hade bad. Där blev han så lessen, jag amma hej vilt, men han var ändå inte nöjd.. Kunde ju inte bara åka hem, ville ju ha barnen och gubben med Hade ju missat minifom hela dan... Sen skällde jag ut maken i bilen hem, barnen var gräsliga lyssna inte alls, så jag tog väl ut det på han...

Men sen grät jag och allt blev bra Han kan väl inte skälla på en gråtande kvinna som just fött hans son Stackaren..

Så idag åker jag inte ens till affären! Nu ska vi bara mysa..

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!