Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Här är det alltid mycket barn i januari-mars och så en topp kring september enligt personalen på bb. Vi hade tur när sonen föddes och fick familjerum (de har två). När det är riktigt fullt delar de av familjerummen och lägger två mammor där istället.

Frutti, din svärfar har ju rätt, ut kommer ungarna till slut. Men det är förbannat långa dagar tills de äntligen lämnar magen...

Maken är hemma med sonen eftersom dagis är stängt idag. De har pysslat ute hela förmiddagen och jag har suttit en timme i en fåtölj i solen med en kopp kaffe. Skönt.

Apropå drömmar, Linda, så drömde jag natten till igår att jag blev snittad och att magen försvann. Men några bebisar fanns inte med i den drömmen, man kan ju undra vad det var i magen då?

• morotsjos

Här händer det faktiskt något nu. Kraftiga onda sammandragningar var tionde minut sedan fyratiden. Har pratat med förlossningen och är välkommen ner på kontroll under kvällen. Modershjärtat är på väg hit och sonen sover. Håll tummarna för att barnen tittar ut inatt! (kommer vi hem igen lämnar jag givetvis rapport)

Och stort lycka till alla ni andra!

• morotsjos

Våra två flickor föddes den 28/2. Tvilling ett 49cm, 3075g och tvilling två 49 cm, 3365g. Morotsjos berättar mer när hon kommer hem från BB. /Morotsjosmake

• morotsjos

Hej alla! Åh, ni har skrivit så mycket de här dagarna att jag inte hinner läsa ikapp. Ser dock att ni är en del som plussar, somliga mer än andra (snöfall, jag lider med dig!). Själv är jag nu som synes hemma med mina småtjejer, en som bara sover och en som bara äter. Tuttar som värsta Dolly Parton och mjölk som rinner över alla breddar. Sover två timmar per natt, sonen har 39 graders feber och livet som trebarnsmamma rivstartar. Men jag är lycklig!
    Foto och förlossningsberättelse kommer senare.
    Kram på er!

• morotsjos

Nu finns en förlossningsberättelse i min blogg.

• morotsjos

Grattis till Elias, kanske en Saga! Dags att byta nick kanske ...

• morotsjos

Finns bilder på en styck Astrid och en styck Elsa i mitt bildgalleri nu.

• morotsjos

Nämen det var väldigt så sega bebisar ni har. Skickar en massa värkar och annat trevligt så att det kör igång med en rivstart för er. Vänta är verkligen bara blä. Och ingen tröst (eller i alla fall en klen sådan) är det att man fortfarande får sova så gott man nu kan på nätterna...

Vi har en bra dag idag. Barnen sov rätt bra inatt, toppade med lite babysemp. När jag ammat två timmar i sträck och båda fortfarande hackade som små fågelungar kände jag att prestigen vad det gäller helamning må fara åt h-vete, får jag inte sova sinar mjölken, så vi trattade i de små liven 60 ml tillägg var, och se, så sött de sov tre timmar i sträck. Sen har de sovit ett par timmar på förmiddagen, båda två samtidigt och i spjälsängen. Annars sover Astrid av princip bara i någons famn... och nu sover de igen. Så vi har fått äta både frukost och lunch i lugn och ro.

Sonen verkar dock inte vara på bättringsvägen, rosslar, hostar och har sig, plus att ögonen blivit alldeles guckiga, så i morse kunde han inte öppna ögonen *stackars*. Men men, han är mestadels på gott humör i alla fall, så det går rätt bra.

• morotsjos

Äntligen är FL uppe igen. Ser med spänning fram emot rapport från Snuttgurka, förmodligen ligger du med en bebis i famnen och myser nu.

Dagens lägesrapport, nu har jag tre förkylda barn. Sonen är fortfarande hängig och båda flickorna har kladdiga ögon. Astrid snörvlar dessutom. Härlig start på livet. Och jag har ont i halsen. Men det ordnar sig. De har i alla fall sovit hyfsat även natten som gick och dessutom en hel del på dagen. Elsa börjar titta sig omkring lite och båda var alldeles fascinerade av storebror när han härjade runt dem tidigare idag.

Dags för två alvedon och sängen. Fast först ska jag väl amma en sisådär 1½ timme...

• morotsjos

SnutteNuttan, jag vet allt om såriga bröstvårtor... Med sonen hade jag enorma problem trots rätt tag, smörja med bröstmjölk, lufta, you name it. Men jag har också köpt lansinoh nu, och det kombinerat med luftningsskydd till bröstvårtorna och amningsnapp på vänster bröst som annars blöder, så har det i alla fall vänt och gör inte lika helvetiskt ont som förra gången. Jodå, barnen har rätt tag, men de är två, suger (eller sög i alla fall) non stop och jag har nog känsliga bröstvårtor helt enkelt. Tröstar mig med att det blir bättre. Om en månad eller så.

BVC-sköterskan kommer hit imorgon för vägning och information. Ska bli spännande att se hur småskrottorna växt till sig.

Annars inte mycket nytt här.

Go Linda, förresten, dags för Rolle att flytta ut!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!