Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

*suckar lättat* Sonen hade nog en väldigt kortvarig släng av något igår, han var feberfri och sitt vanliga glada jag efter lunch igår. Och feberfri idag, så det blir dagis som vanligt. Själv ska jag till mvc och sen fika med en kompis.

Inatt har det bara gjort ont att vara gravid. Ont i bäckenet och höfterna så att det inte går att sova. Ont som strålar ner i benet när man försöker rulla runt och ur sängen. Ont i magen som är trött av alla sammandragningar. Ont när det känns som om urinblåsan ska explodera trots att det bara var en kvart sedan jag kissade. Ont i ryggen. Och inte en enda värk har jag haft ändå...

Såg också Före födseln igår, fascinerande. Säger dock tyvärr som Selmas, blir nog inga 3D-ul för min del, tror inte att det blir fler barn efter den här graviditeten.

• morotsjos

Var håller Linda hus?!

Har varit hos bm nu på morgonen och sen fikat och handlat. Allt bra. Fick order om att inte vila så mycket, för tydligen har livmodern extrasvårt att komma igång när den är så uttänjd som den är med tvillingar, alltså behöver den "hjälp" att komma igång. Så jag tog bm på orden och storhandlade. Sammandragningar och molvärk i ryggen blev resultatet. Får väl fortsätta aktivitetsracet med att se resten av hockeyn stående.

Jag har kvar två amningsbehåar från när jag ammade sonen, tänkte köpa någon till men avvaktar att barnen kommer ut, man vet inte riktigt hur brösten tänker se ut några veckor in i amningen. Sen har jag faktiskt 5 boobtröjor, fick tre förra gången jag ammade, har köpt en nu på rea och en på tradera (finns massor till salu där *tipsar*). Och så har jag beställt en boob fleecetröja. Jag tyckte att det var såååå skönt med amningströjor när jag ammade sonen, ammade i tid och otid och använde nästan bara mina boobtröjor. Må hända är de dyra, men de håller och då tycker jag att det är värt det.

Sist men inte minst, axxette, jag hoppas att sonen inte håller på att få tänder, han har alldeles tillräckligt många som det är redan , men det skulle kanske kunna vara så. Får kika i munnen på honom i eftermiddag.

• morotsjos

Glömde ju, GRATTIS SnutteNuttan!

Jag försöker febrilt skrämma igång en förlossning, hejade vilt på Anja i backen och satte sedan en bulldeg. Om inte annat blev det en bronsmedalj och förhoppningsvis även ett gäng bullar i frysen *längtar*. Nu är jag helt slut i kroppen och magen är stenhård. Vet inte hur jag ska orka baka ut bullarna...

Glömde en sak till sist, verkar som om jag i alla fall slipper gå över mer än någon enstaka dag. När jag når bf (om jag nu gör det utan att bebisarna ploppat ut) så görs en bedömning på bb, och helst vill man ju inte sätta igång (enl bm), men man vill ju inte heller ha en överburen tvillinggraviditet. Alltså sätter man igång inom några dagar efter bf med allra största sannolikhet. Det betyder att jag inom en sisådär 3 veckor är säker på att ha barnen hos mig. Skönt.

• morotsjos

Kram till SnutteNuttan! Klart vi orkar läsa!

• morotsjos

Jag såg förlossningsprogrammet på tv4 fakta, och tackar min lyckliga stjärna för att jag inte ska föda barn på universitetssjukhuset i New Orleans... Alla liggandes mer eller mindre i gynställning med arton slangar kopplade till sig och en otäck mask över ansiktet. Tusen människor i rummet som vrålar "push mummy, push" och sliter och drar i kvinnan. Och dessutom var de flesta av mammorna ju så unga. Värst var kejsarsnittsbilderna, när de rotade och grävde in i mammans mage samtidigt som de säger "a lot of pressure now mum" hela tiden *uuäääh*.

Apropå födelsedagar. Jag fyller också trettio framåt sommaren, men känner nog att jag har det omvända problemet. Jag VILL verkligen fira min födelsedag, vill gärna ha STOR fest. Men jag vet inte hur man ska orka med det med två småttingar och en tvååring. Och dessutom kommer det att vara ungefär samtidigt som det är dags att döpa småtrollen. Ego som jag är vill jag inte slå ihop tillställningarna... Men det löser sig säkert, annars får jag väl ha en stor 31-årsfest nästa år istället.

• morotsjos

Det är _säkert_ ett bra tips att hålla igång, men idag känns det verkligen att jag inte var stilla många minuter igår. Ont lite överallt. Men inga bebisar... *muttrar och tjurar*

• morotsjos

Jag tror att vi vänder hejaklackens blickar mot Bus i SnutteNuttans mage istället, jag har nu ställt in mig på igångsättning typ 5-6 mars, tror aldrig att de här småtrollen vill komma ut på eget initiativ... Men hoppet är väl det sista som lämnar en, så jag far runt här som en tok, vattnar blommor, bäddar rent (var inte det Anniqas tips? ) och funderar på om jag rent av ska baka bröd.

Lite "pikanta detaljer", min mage är sig inte lik. Har växlat från värsta förstoppningen (eller iaf jättehård)igår och snudd-på-diarré idag. Kan det månne vara ett tecken? *hoppas*

Måste gå och bädda färdigt (blev störd av telefonen).

• morotsjos

Heja heja Snuttan! Här ska födas barn (inte jag då)! Ser fram emot en lägesrapport!

Linda, vi har räknat kallt med att du snusar Rolle, var har du hållit hus?!

Nattvinge, jag såg aldrig någon slempropp när jag väntade sonen, och han kom ut ändå, så misströsta inte. Ingen slempropp här heller. Ingenting faktiskt, men än två aktiva bebisar i magen...

• morotsjos

Sååå spännande SnutteNuttan! Ser fram emot en fin förlossningsberättelse sedan. Du har verkligen en stor upplevelse framför dig! Hoppas att allt går jättebra och att Bus smittar av sig på mina småtroll så att de också kommer ut snart!
    Kram på dig!

Själv har jag varit på vattengympa ikväll och gjort vad jag kan för att skrämma ut bebisarna. Så det blir väl ännu en natt med onda fogar och en kämpig dag imorgon då jag stapplar omkring och förbannar mig själv för att jag trodde att mer aktivitet skulle få det att sätta igång...

• morotsjos

"Avundsjuk, jag är så avundsjuk" *trallar* Jag vill också åka och föda barn. Trodde att jag lyckats i mitt uppsåt att skrämma igång det hela på vattengympan en stund igårkväll, hade lite värkliknande, men som synes sitter jag fortfarande här och inte har jag några värkar heller...

hild, lös mage kan absolut vara ett tecken, men måste inte vara det.

Min man har ingen aning om vad jag gör på nätterna, så länge han sover bredvid mig sover han och någon gång i halvtid kallar sonen och då fortsätter makens natt bredvid sonen istället. Men jag är onekligen ganska glad att jag inte har någon klistrad vid min sida, det är jobbigt nog att vända sig ändå.

Här spjärnas det också vilt neråt. Känns som om jag ska tappa barnen mest hela tid, allra mest när jag sätter mig på toa. Och det gör jag ju nästan aldrig *ironisk*.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!