Inlägg från: morotsjos |Visa alla inlägg
  • morotsjos

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Vet ni vad? Snart är det tusen inlägg i den här tråden (det här borde bli nr 999), flitiga har vi varit sedan trådstarten 19 december.

Igår var vi på sista FUB- träffen. Gillar gruppen, så vi bestämde oss för en gemensam fika nästa helg. Trevligt. Ett av paren fick sina småtroll i måndags, så de var inte med.

Jag undrade lite om det var något på gång igår igen, hade värsta "mensvärken" som liksom tog i åt ryggen till (där jag minns att det mesta kändes när jag fick sonen), ville helst stå och vagga med höfterna från sida till sida för att det skulle kännas så lite som möjligt. Mycket sammandragningar men inget regelbundet. Tog två alvedon och somnade. Har nog kissat 5 gånger inatt (snitt 2 annars, max 3). Men idag känns det rätt lugnt igen. Så det var nog bara förkänningar, och de behöver ju verkligen inte betyda något. Men jag ska i alla fall börja fundera på att packa bb-väskan, vem vet, den kan ju behövas förr än man anar...

Ingen som hört nåt från Skånenettan *nyfiken*?

• morotsjos

Hihi, mitt inlägg blev nummer tusen *tramsig*

• morotsjos

Linda, jag överväger att lämna datorn för att packa den där väskan. Men jag har samtidigt så svårt att tro att det kommer några barn den närmaste tiden att jag har svårt att motivera mig. Jag är nog rätt lugn av mig, och lite skrockfull på något sätt. Känns som att ju mer jag förbereder desto längre dröjer det tills barnen kommer. Och jag vill inte vänta ända till 3 mars...

Mitt mesta favoritflicknamn är Lovisa, men då a)maken inte gillar det och b) en väninnas dotter nyligen fick det namnet så blir det ingen Lovisa ens om det visar sig vara någon av kvinnligt kön i magen. Tycker väldigt mycket om Rebecka också, men även det har maken ratat.

Svamp är inte så kul, nä. Min klåda visade sig nog vara svamp i alla fall så för tillfället är Pevaryl en av mina goda vänner. Det är faktiskt den allra första svampinfektionen jag drabbats av i mitt liv, så jag vet inte hur snart jag ska hoppas på att vara besvärsfri (började behandling igår). Men jag hoppas att det inte dröjer länge i alla fall, för attans vad det kan klia och svida...

Fikasugen. Tror ni att jag orkar packa väskan sen? Kan ju i alla fall skriva en lista

• morotsjos

Nattvinge, jag hade mjukisbrallor och mammabyxor med till bb förra gången. Dröjde ett tag innan jag kom i vanliga kläder igen. Just magen gjorde faktiskt inte så ont, hade mer träningsvärk i resten av kroppen (och ont i underlivet...). Den här gången räknar jag med att ta med mig mina boob-brallor som inte är så "mammiga" även om de är mammabyxor, plus ett par andra mammabyxor som känns ok. Och så dammar jag nog av mina största vanliga mjukisbrallor (räknar ju med att behöva stanna några dagar eftersom det är tvillingar). Mina jeans tror jag inte att jag kommer i den här sidan av sommaren...

• morotsjos

Ellynil och hild, hur mycket kläder man vill ha med sig är ju upp till var och en. Det finns "särkar" och byxor man kan använda på bb, och helt ärligt var det inte så dumt, man blöder en del efter förlossningen och det läcker kanske lite mjölk osv, skönt då att slippa tänka på tvätt. Men samtidigt är det ju inte så kul med sjukhuskläderna...

Jag räknar med att vara på bb en knapp vecka i alla fall, eftersom det är tvillingar. Och på min lista (som bara finns i fantasin) finns nog 3 par byxor, de amningströjor och
    -behåar jag har, några par trosor (fast engångstrosorna på bb är kalasbra så länge man blöder mycket), strumpor (finns inte att låna) och åtminstone en tjock kofta, fick sån frossa när mjölken rann till förra gången. Har kanske glömt något i klädväg, men i stora drag i alla fall. Till pappan är det bra att ha ett ombyte i alla fall (om han inte ska bo kvar på bb, då behövs det förstås mer) för det kan bli lite kladdigt med blodig, kletig bebis i famnen, skönt då att kunna byta till rena kläder. Och till bebisen, tja, därom tvista di lärde. Vi hade ett par uppsättningar stl 50 med oss till sonen och det funkade bra. Använde bb's kläder så länge vi var kvar, men det är ju kul att kunna fotografera i något annat än "tillhör Region Skåne"-kläder och så måste man ju ha något att ta hem barnet i.

cast77, mmm. Hade ju tänkt att vi skulle veta könen på barnen för att slippa ha så många namn, men nu är det hemlighetsfulla barn, så då får vi ha 2 flicknamn och 2 pojknamn. Men vi har nog enats om våra förslag *också lite hemlighetsfull*.

• morotsjos

Grattis Skånenettan! Kul med första bebisen i tråden, ser fram emot förlossningsberättelse. Grattis än en gång !

• morotsjos

Blir ingen fönsterputsning här även om fönstren desperat skriker efter rengöringsmedel...

Känner mig liten och ledsen idag. Har tänkt mycket på hur sonen kommer att reagera på att få syskon de senaste dagarna och undrar om vi kan förbereda honom på något mer sätt, något vi inte tänkt på. Han "vet" ju att det bor bebisar i min mage och han vet vad en bebis är. Men därifrån till att vi inom några veckor har två små skrikande illbattingar som hänger fast i mamma mest hela tiden, det tror jag inte att han har greppat. Och jag snyftar lätt vid tanken på att vara ifrån honom under bb-vistelsen, att skiljas från honom när ha varit och hälsat på osv. Nån som kan säga nåt uppmuntrande?

• morotsjos

Tack för uppmuntran! Tror säkert att det ordnar sig, men det blöder i mammahjärtat när man tänker på att sonen eventuellt kommer att känna sig åsidosatt och bortglömd. Men å andra sidan, min bror är precis 2 år yngre än jag, så jag måste ju ha varit med om en liknande situation och överlevt den, gillar ju t o m min bror .

Bra med lite snits på listan, SnutteNuttan! Hoppas att alla de nytillkomna (för visst har det rasslat in flera nya bara de senaste dagarna?) vill vara med och "umgås" i tråden och inte bara fylla i en bf/födda-lista.

• morotsjos

Jag har inte heller så mycket förvärkar *gissar på att jag får gå och kånka på mina ungar en månad till och föder två 4 kilos bebisar*.

Jag har varit på vattengympa i eftermiddag och gud vad det är skönt! Får ont i ryggen nån gång måndag-tisdag varje vecka och så håller det i sig till vattengympan. Men efter att ha lekt blåval en timme så är det som bortblåst. Barnen får världens spel i magen när man plaskar runt och det blir sammandragningar i massor. Men nu gör det ju inget, nu får de ju komma precis när de vill

Maken håller på att lägga sonen, sen ska vi äta kvällsmat. Är sååå hungrig så jag sitter och lyssnar efter steg i trappan som ska meddela att det blir käk snart. Får väl gå och ta en macka så länge.

Skånenettan, måste ju skriva här också att det är en kalasfin liten kille du fått!

• morotsjos

Surar idag. Sonen är sjuk för femtioelfte gången. Ska det här ALDRIG ta slut?! Diarré inatt och 38 graders feber. Men pigg som en lärka och tjatar om dagis. Måtte det bara vara något snabbt övergående.

Lite mysigt dock, nu på morgonkvisten har han lärt sig säga "här är en bebis" och klappa på ena sidan magen och "här är den andra bebisen" och klappa på andra sidan magen. Jättesöt. Och så har vi sjungit för bebisarna, Lilla Snigel fick de nog höra arton gånger . Jag tror at han kommer att vara en oerhört stolt storebror när första chocken lagt sig.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!