Coyote skrev 2012-02-25 22:43:24 följande:
Happ, nu blev det problem i familjen. Vi ska, precis som, Tinis, ha tvillingar i sommar. Nu har vi en Passat -98, och hade ju tänkt att vi kunde ha den ett tag till, sonens Hi-way får ju bra plats och ett babyskydd hade inte varit några problem. Men två... Vi vill gärna kunna sitta någon i baksätet också. Någon som har tips på bra bil i det här läget? Tror att v70 blir för smalt...
renault grand scenic föreslår jag, då finns två extra säten baki om ni ska ha någon extra med er dessutom
PruttPottan skrev 2012-02-24 23:36:57 följande:
Vår son är 97 nu, och inte ens 2,5. Läste att man går efter längd när man vänder till framåt men det känns mindre bra. Vilken stol väljer man om de växer ur MT?? Det är ju min fasa :/ Eller går det att vända TW åt andra hållet?
Hade min kille "bara" varit lång hade det inte varit hela världen, men han har väldigt lång överkropp iom att både jag och pappan båda har det, jag har tex längre ryggmått än personer 10-15 cm längre än mig. Det ger att han riskerar växa ur bilstolen väldigt snart. Hade hoppats på massor med rum i TW men nehepp, axelbanden i högsta läge sitter perfekt. Tur att han än så länge har kort hals så det finns åtminstonde ett halvt huvud till örongränsen nu.