Anonym (Greta) skrev 2024-02-19 21:25:26 följande:
Men, har inte majoriteten av alla barn diagnoser idag? Tänker att det verkar vara det nya normala så att säga. Borde ju vara lättare att hantera när man inte är ensam.
Fast jag tycker också att denna kommentar är lite onödig.
Självklart har inte majoriteten av alla barn diagnoser.
Nu är detta en äldre tråd men tråden handlar om en mamma som faktiskt är orolig för sin 2 åriga dotter som håller på och utreds för autism.
Hennes liv rasar samman, att då skriva som du gör är ju inte på något sätt hjälpande, autism är ingen lätt diagnos men finns i olika grader.
Utreder man en 2 åring är det ju inte autistiska drag eller lättare autism man utreder utan troligtvis medel eller svårare autism.
Nej det är inte det nya normala att många har autism, man räknar 1-2% av befolkningen har legat på den nivån länge.
Som sagt denna mamma beskriv sin oro att barnet har autism och att hennes liv rasat samman och funderar på om hon någonsin kan bli lycklig igen.
Då tycker jag faktiskt att din kommentar är onödig, att det är det nya normala med diagnoser och att majoriteten har diagnoser numera.
Jag reagerade på kommentaren men visst jag kanske också missuppfattade den när jag läste och inte uppfattade den som stöttande till ts.