Sol Angelica skrev 2011-08-30 10:13:12 följande:
Jag fick mitt snitt enbart pga Förlossningsrädslan. Men det gäller att vara bestämd, och att inte låta dom "övertala" dig till nåt du inte vill. Var ärlig med varför du vill ha snitt, överdriv inte, men håll inte heller tillbaka något.
Men Felicia-sköterskan i Kristianstad lämnar bara en rekommendation om hon anser att du bör snittas, det är en läkare som tar beslutet om du ska få snitt eller inte. Men jag har inte haft några problem med att få igenom mina snitt. Säger läkaren nej, så har du rätt att byta läkare, och få en ny prövning av ditt snitt.
Lycka til!l Och jag hoppas att du får ditt snitt!
Hej...
Det är så att jag är gravid i vecka 38+0 idag och bebisen har under hela graviditeten legat i säte, så vi fick en tid till planerat kejsarsnitt den 15/9. men nu i veckan fick jag förvärkar och åkte in till förlossningen. Då gjorde dem ett UL och det visade sig att bebisen har vänt sig. Så nu är kejsarsnittet inställt.. Och jag har fått ångest inför förlossningen. Jag har hela tiden varit förberedd på kejsarsnitt, men nu helt plötsligt har allt ändrats.. Sen säger doktorn till oss att huvudet inte är fixerat än, utan han kan fortfarande vända sig igen.
Detta gör mig ännu mera förvirrad!
har fått en tid till Felica-temet i Kristianstad imorgon.. Vet inte vad som sker där.. Pratar man bara om olika för-och nack delar med förlossningar? Jag känner att jag har lite panik, för det är bara 2 veckor kvar till beräknad födsel...
Åhh.... vet inte vad jag känner.. Känner mig förvirrad och orolig.. för det känns som om man inte har någon koll på vad som kommer ske...