Planerat snitt
Först och främst; Grattis till den lilla i magen!
Jag hade oxå en helt underbar uplevelse när jag snittades. Och jag har dessutom 2 planerade snitt i bagaget. Båda lika fina upplevelser! Nu sist när jag skulle få spinalen erbjöd sig narkossköterskan skämtsamt att sicka min sambo lite oxå, var ju inte rätt att bara jag skulle få nålar i armarna.. ha ha ha.. Det satte tonen för resten av op. Alla var glada och skämtade och hade roligt. Samtidigt som självklart alla var väldigt seriösa med sina jobb. Båda mina barn har skrikit direkt när dom var på väg ut, och jag fick gosa med dom direkt. Sen togs dom in i rummet bredvid för att kolla apgar osv, och då var min sambo med. Under tiden dom sydde ihop mig satt min sambo med bebisen i famnen uppe vid mitt huvud. När allt var klar där fick jag min bebis i famnen och rullades ner på bb. Jag hade den lilla hos mig hela tiden sen.
Jag var uppe och gick efter 4 timmar första gången och nu sist var jag uppe efter drygt 5 timmar. Åt smärtstillande på bb och inget när jag kom hem. Hade inte speciellt ont nån av gångerna, men tyckte det stramade lite i drygt 3 veckor. Nu är det 4 månader sen sista snittet, och jag har börjat träna så smått sen en månad tillbaka. Har ingen problem alls med känselbortfall eller stelhet eller nåt sånt. Undrar du nårt mer så inboxa mig, så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Jag gjorde mina snitt i Kristianstad. Var ska du snittas??