Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Planerat snitt

Jag har fått 2 st planeradsnitt + 1 vaginal sen innan.
    1:a Kejsarsnittet var den allvarligaste och nära döden upplevelse .
    2:a var en DRÖM kejsarsnitt oj vilken dröm jag var ju så JÄVLA rädd när det var dags att åka upp.
    Men väl inne åååh det var så vakert.
    Garvade mig från början till slutet kunde inte sluta skratta var så hög av spinalbedövningen jag fick och av lyckan jag kände det var så underbart blir så tårögd av att bara tänka på hur fint allt var.

Det kommer gå super duper bra ska du s eoch stort grattis       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Liman skrev 2011-08-22 16:41:46 följande:
    Hej! Tack för era svar!
    Är fortfarande jättenervös!! Och det blir bara värre ju närmare jag kommer. Har en aurora bm som gör det lite värre om det är möjligt. Hon lockar fram tankar som jag inte annars skulle tänka..
    Efter förra snittet hade jag fruktansvärt ont och var uppe o gick andra dagen. Men jag läkte inte i hop ordentligt på 2 månader. Hur går det att ha småbarn då? Jag har en flicka på 3 år som jag enligt läkarna inte får lyfta på 3 månader. Nån som vet om min man får vara hemma med vård av barn i stållet för att vara pappaledig med vår stora de dagar hon inte ska vara på dagis? Skulle gärna vilja ha en jämförelse mellan planerat snitt och en vanlig förlossning. Vilket skulle du välja nästa gång?
    Glad
    vaginal förlossning milda komplikationer åkte hem efter 2 veckor
    planeradsnitt hade jag allvarliga komplikationer höll på att dö 4 dagar efter åkte jag hem.
    tredje planeradsnitt allt var en dröm åkte hem redan dagen efter

Jag kommer få snitt igen när jag blir gravid då efter 2 snitt så e det snitt igen.
    jag vet inte men jag skulle vilja föda vaginalt men att få stora barn så måste jag ta snitt.

Jag har en på 6 år en på 3 år en på 8 mån o sambon va hemma båda gångerna .. fick massa hjälp.
    Man ska ju inte lyfta det man inte orkar likom man säger att man ska lyfta så mkt som bebisen väger men jag lyfte och städade redan dagen efter         
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Planerat snitt