Planerat snitt
Mitt snitt var toppen! Jag snittades på dagen 37+0. Det bar ett fantastiskt kirurgteam. När jag låg på förlossningen och väntade kom de och presenterade sig. Kan du tänka dig, alla var kvinnor! Den enda mannen i salen var min man. Operationssköterskan var super och höll mina händer när de satte ryggbedövningen. Jag blev ganska nervös då och kände mig lite orolig så hon pysslade om mig jättefint. Narkosläkaren var också helt fantastisk och pratade med mig hela tiden om vad som hände. Det var skärtorsdag så det blev mycket "Jesus på korset"-skämt :).
När de hade fått ut henne så skrek hon på en gång och jag fick ha henne hos mig en stund. Medan jag var på uppvaket så varmin man med lillfisan på BB och mös. Dagen efter var jag uppe och duschade och gick på toa.
Efter 2veckor slutade jag med smärtstillande och efter 4 månade började jag träna igen. Jag tycker att allt gick jättebra. Visst, du kan inte röra dig hur som helst efter snittet men bara man tänker på att man gjort en av de största bukoperationerna som finns, så funkar det bra.