• Mysaaan

Fler som ska komma i form efter förlossningen?

Jaha då är det dags att komma i form efter förlossningen och graviditeten då jag gick upp 28 kilo och nu är det två veckor sedan dottern föddes och jag har gått ner 12, alltså 16 kvar att gå ner! puuh, hur det nu ska gå!!? Någon som vill följas åt???

Första veckorna nu så är det promenader och knipövningar som gäller och "vanlig" mat och enbart godis och fika på helgerna, sen tänkte jag om ca 1 månad börja med träning på gymmet ett par dagar i veckan, för dessa 16 kilo ska väck!! Jag ammar och kommer under denna tiden inte på något sätt att banta eller äta mindre mat, utan jag håller mej till kostcirkeln!

Hur gör ni med kläder så länge? Går ni i tights och tunika, jag vill ju såå gärna pressa i mej i ett par jeans, men dom jag har i garderoben kan jag glömma, isf får det ju bli mammajeans, men det känns inte så kul! Ska man slå till och köpa ett par som passar nu?? för dessa 16 kilo kommer ju inte rasa av mej i höst, så jag kommer ju säkert att ha nytta av dom!! Så flickor finns det fler i samma sits som jag???

Beach 2012

• Svar på tråden Fler som ska komma i form efter förlossningen?
  • Lovely Miia

Följs gärna åt

Fick en dotter för 3,5 månad sen
    Gick upp 1,7 kg o har tappat 12

Har 15 kg kvar att gå ner till min målvikt

Vill ner dem till jul så man kan köpa en fin klänning o ha på sig utan att se ut som en kassler i för tajt trikå

• Mysaaan
    Lovely Miia skrev 2011-08-13 15:28:23 följande:
    Följs gärna åt

Fick en dotter för 3,5 månad sen
    Gick upp 1,7 kg o har tappat 12

Har 15 kg kvar att gå ner till min målvikt

Vill ner dem till jul så man kan köpa en fin klänning o ha på sig utan att se ut som en kassler i för tajt trikå
    Kul menar du att du gick upp 27 kilo?

kassler i för tajt trikå!!? haha ja det är ungefär så som man känner sej ibland när man tar fram och prova de gamla kläderna som man hade innan graviditeten! jeansen får jag inte ens på över låren!!! bläää.. och mammakläderna vill man ju helst inte använda nu efter!

Vad har du för plan för att lyckas gå ner 15 kg till jul? 19 veckor dit så då får man gå ner ca 1 kg i veckan! jag hade tänkt att alla mina 16 kg ska vara väck innan beach 2012 iallafall!
  • Frankofilen

Jag ska ha barn i slutet av september och kommer gärna med här sedan. Väntar mitt tredje och har varit nere på matchvikt inom ett halvår efter förlossningarna tidigare. Gick upp 25 med första och 12 med andra. Nu har jag redan gått upp 15 kilo.

Men oj, vilka bra tips jag har. Både när det gäller skonsam motion, bra övningar och framförallt kost.

Sparar tråden alltså... Skrattande 

• missnea

Fick en liten flicka i slutet av februari och jag gick upp 31kg!! O eftersom jag bara är 157cm lång så såg jag ut som en boll:)
    Har gått ner 22kg... Började efter två mån me styrketräning o mycket promenader o efter tre månader lite löpning.... Har en del kvar som verkar sitta som berg!!! Aahhh!!!
    Är på väg tillbaka till handboll efter grav o även en korsbandsskada.. Men det känns tungt emellanåt så det e bra att kika in här o få lite pepp!
    Lycka till alla o hejja oss:)

• Mysaaan
    Frankofilen skrev 2011-08-13 15:45:47 följande:
    Jag ska ha barn i slutet av september och kommer gärna med här sedan. Väntar mitt tredje och har varit nere på matchvikt inom ett halvår efter förlossningarna tidigare. Gick upp 25 med första och 12 med andra. Nu har jag redan gått upp 15 kilo.

Men oj, vilka bra tips jag har. Både när det gäller skonsam motion, bra övningar och framförallt kost.

Sparar tråden alltså... Skrattande 
    Du är välkommen tillbaka!! vill gääärna ha skonsamma tips på viktminskning och hur man kommer i form så snabbt!!
  • Mysaaan
    missnea skrev 2011-08-13 15:56:07 följande:
    Fick en liten flicka i slutet av februari och jag gick upp 31kg!! O eftersom jag bara är 157cm lång så såg jag ut som en boll:)
    Har gått ner 22kg... Började efter två mån me styrketräning o mycket promenader o efter tre månader lite löpning.... Har en del kvar som verkar sitta som berg!!! Aahhh!!!
    Är på väg tillbaka till handboll efter grav o även en korsbandsskada.. Men det känns tungt emellanåt så det e bra att kika in här o få lite pepp!
    Lycka till alla o hejja oss:)
    Kul välkommen du också man kan inte få nog av pepp och tips då man ska komma i form!! lycka till du också!!! vi är bäst som föder och bär våra barn, så då ska vi väl klara av att komma i form också!!!! det är inte dåligt att ha gått ner 22 kilo på ett halvår!!
  • Mysaaan

ska vi skriva upp vikten, eller hur mycket vi vill gå ner i en lista eller så?? delmål kanske varje månad?

• Lovely Miia

Nej jag gick bara upp 1,7 kg :)

• AmieAmie

Jag har bf på tisdag, men hakar gärna på er när liten e ute om det e oki? Har gått upp 15 kg, men skulle gärna tappa 20 totalt...
    Mysaaan: Låter bra med delmål och viktuppskrivning... Kanske även vägning, exempelvis varje måndag morgon? Härligt med en peppgrupp!!

• Lovely Miia

O jag ska käka Modifast :)

Åt de juli 2009 till december 2009 o gick ner från 115 kg till 78

Väger 90 kg nu

Svar på tråden Fler som ska komma i form efter förlossningen?