• Mysaaan

Fler som ska komma i form efter förlossningen?

Jaha då är det dags att komma i form efter förlossningen och graviditeten då jag gick upp 28 kilo och nu är det två veckor sedan dottern föddes och jag har gått ner 12, alltså 16 kvar att gå ner! puuh, hur det nu ska gå!!? Någon som vill följas åt???

Första veckorna nu så är det promenader och knipövningar som gäller och "vanlig" mat och enbart godis och fika på helgerna, sen tänkte jag om ca 1 månad börja med träning på gymmet ett par dagar i veckan, för dessa 16 kilo ska väck!! Jag ammar och kommer under denna tiden inte på något sätt att banta eller äta mindre mat, utan jag håller mej till kostcirkeln!

Hur gör ni med kläder så länge? Går ni i tights och tunika, jag vill ju såå gärna pressa i mej i ett par jeans, men dom jag har i garderoben kan jag glömma, isf får det ju bli mammajeans, men det känns inte så kul! Ska man slå till och köpa ett par som passar nu?? för dessa 16 kilo kommer ju inte rasa av mej i höst, så jag kommer ju säkert att ha nytta av dom!! Så flickor finns det fler i samma sits som jag???

Beach 2012

• Svar på tråden Fler som ska komma i form efter förlossningen?
  • Stina31

Här är en till som hakar på. Fick min dotter för 5 veckor sen. Gick upp 23kilo o hade gått upp 5kilo innan jag blev gravid. Slutade på härliga 102 kg och väger nu 87,2. Lite har ju försvunnit men många kilo kvar. Hoppas ju på att få gå ner till 72 men mitt delmål är att komma under 80. Eller rättare sagt vill kunna få på mig nått annat än leggins och gravidkläder, så less på dom.

Har börjat med raska promenader och att göra plankan plus lite armhävningar. Fortsätter så ett tag tills jag kan ta mig till gymmet igen. När det gäller mat så tänker jag än så länge äta normalt, hålla mig till tallriksmodellen och om jag ska äta godis får det bli på helger.

• mintess

Hej!

Jag vill vara med här :) Behöver all motivation jag kan få nu känns det som. Fick barn för 2 veckor sedan. Jag gick upp 27 kg under graviditeten. 5 kg gick jag upp innan jag blev gravid eftersom jag slutade röka. Jag vägde 103 kg på förlossningen och har nu ca 20 kg kvar att gå ner i vikt.

Några tips på hur man kommer igång snabbtm utan att måsta ta sig till gymmet? jag har oerhört svårt att inte äta godis...;)      

• 201201232

Jag har börjat satsa på kjolar, de är inte lika känsliga för storlek som byxor utan fungerar nog bra om man går ned lite.

• grodansmamma11

Jag vill hänga på!

Jag skriver i en annan tråd som handlar om samma sak men jag kan hänga på här också

Jag vägde 97 på förlossningen och väger i normala fall 67 till mina 176 cm. Idag vägde jag 81 så jag har ca 14 kilo kvar. Fick en fantastisk liten pojke för 7 veckor sen...

Det låter toppen med en lista och att vi väger oss varje måndag eller så...

• 2020

Här hänger jag på :) fick mitt tredje barn den 15:e aug. Gick totalt upp 23 kilo har efter förlossningen 17 kvar :o)....... Känns som så mycket siktar in mig på att försöks bli av med allt till julen. Hur länge skall man vänta innan man kan börja träna?

• kanske en till

Hoppar gärna på här oxå! Gick upp 20 kg under graviditeten och har en dryg vecka efter förlossningen 10 kvar till startvikten. Vägde dock ca 7 kg mer än vad jag egentligen är nöjd med innan graviditeten så totalt är det ca 17 kg som ska bort..
    Gick en kortare rask promenad samt gjorde enklare styrkeövningar igår. Ska försöka hålla mig till att äta runt 1900 kcal per dag under amningen, vill inte rasa för fort så alla gifter som finns lagrade i fettet går över till mjölken.
    Vi kanske borde ha en tråd där vi skriver in vikt och så?!

• Mysaaan

Välkommen alla!!! ska försöka vara aktiv här och aktiv med träningen och viktnedgången! då kör vi vägning på måndagar och gärna delmål och när man har tänkt nå sitt mål.

Jag vägde 65 kg innan andra graviditeten, men jag har som målvikt 63 kg som jag vägde innan min första graviditet och jag har tänkt vara där i slutet av april, så ca 2-3 kg i månaden ska jag gå ner.

Mysaaans vikt 22/8 - 80 kg
    delmål till jul - 70 kg
    målvikt april - 63 kg

• Mysaaan

Fyll gärna på en lista eller ska vi starta en egen vikt tråd?

igår gick jag en rask promenad på ca 6 km tror jag, idag blir det minst 4 km iallafall, sen har jag tänkt prova på core till att börja med, innan jag går över till mer träning, en träningsinstruktör rekommenderade det läste någonstans att man ska ta det lugnt 4-8 veckor efter förlossningen och gärna gå på efterkontrollen innan man börjar för hårt, men att börja med knipövningar och promenader är det ju inget fel på och LYSSNA på kroppen.

• grodansmamma11

Det är ju det där med efterkontrollen..haha.. nu har jag iaf bokat tid för den så efter 1 september får jag förhoppningsvis köra på lite hårdare. Ska börja gå på friskis hade jag tänkt.. Jag tycker det är tungt med promenaderna, vill köra hårdare och svettas riktigt ordentligt. Jag är hellre ute och myspromenerar med vagnen och sen att jag får gå på pass..

Jag ska väga mig imorgon bitti och skriva in här..   

• NollSjuTjugo

Jag hänger också gärna på här :) Jag fick en son för 11 v sen och gick visserligen inte upp så mycket (11kg som i princip är borta redan) men vill ändå komma igång med träning igen. Jag ska på efterkontrollen den 5/9 och tänkte börja träna lite mer ordentligt efter den :) Just nu blir det bara promenader med hunden och jag skulle verkligen behöva bli lite mer hälsosam och bättra på flåset. Kul med en tråd där man kan följas åt & peppa varandra när motivationen försvinner (vilket min brukar göra rätt ofta haha).

Svar på tråden Fler som ska komma i form efter förlossningen?