18 och "bonusmamma" !?
Jag går ofta och funderar på en sak som alla mina "vänner" använder som ngt negativt... Jag är 18 och "stymorsa". Dom säger det men en underklang som om jag ska få dåligt samvete att just den person jag råkar vara kär i har barn sen tidigare. Och att jag bara var 10 år själv när det barnet föddes.
Jag vet att jag direkt när jag gick in i förhållandet hade ett större ansvar och så. men av egen erfarenhet med små syskon i ungeför samma ålder och barnpassning tycker jag det funkar bra. Och ser det bara som ngt possetivt att jag "har ett barn". Det känns så himmla bra när vi är alla tre, känns verkligen som om vi är en familj osv.
Men nu till själva forum frågan.
1. Är det fel av mig att kalla mig för styvmamma elr bonus mamma. (brukar inte skricka ut det men om nån säger att jag är det håller jag med.)
2. Vad går jag igentligen in på? vad blir lixom min roll som "plastförälder"?
3. Är det idioti att ha ett sånt här förhållande även om vi båda älskar varandra och jag och barnet fungerar väldigt bra ihop?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-10 18:20
ETT LITTET FÖRTYDLANDE...
Jag kallar mig bara "sty/plastförälder här på sidan för att kunna skappa den här tråden. Men i verkligeheten när folk säger att jag är det håller jag med och säger att jag KÄNNER mig som det. För allt känns så bra. Även min kille tycker det och vi har planer för framtiden och så.
Vet själv att jag är väldigt myk för ung för att i praktiken kunna vara mamma åt barnet xD
=)