• Fujji

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2011-10-08 13:53:37 följande:
    VÄLDIGT smart idé! Men ja, min vagn är redan repig så nu känns det inte lönt. Den är även väldigt repig på sidorna nedanför där handtaget slutar, men även på insidan av handtaget. Lite störigt, jag grät ju en skvätt när första repan kom men nu ids jag inte.
    Jag vet! Min är också repig redan, eller främst den ena sittdelen... Önskar jag hade gjort det från början. Jag repade min första dagen då vi skulle in på hotellet efter vi köpt den. :( Men sen tycker jag att det är snyggt med helsvart också, jag önskar den fanns i "All black" som camen finns.
  • Fujji
    memo skrev 2011-10-08 16:36:20 följande:
    Fujji: vad använde du för att fästa runt? Kardborrband? På hela längden? Vad är det för tyg?
    Jag använde kardborre, jag ska lägga upp en beskrivning på bloggen sen. Jag tog kardborre på lite olika ställen samt längst hela längst ner på fotstödet. Sen håller ju själva tyget till sittdelen fast bra också. :) Tyget är polyester.
  • Fujji
    memo skrev 2011-10-08 18:27:16 följande:
    Tack. Har kvar lite bävernylon, undrar om det skulle funka?!....

Det funkar nog, kanske att det blir lite tunt... Det jag använt är väldigt hårt. Men testa! JAg köpte kardborre med en del som man klistrade fast, himla smidig!

• Fujji

Spigg: Tvättade du textilvaxduktyget innan du sydde? Hur tvättade du det? har idag införskaffat samma tyg...kunde inte motstå! Så jädrans snyggt! Måste vart något fel på det första tyget jag såg, det var alldeles dassigt i färgen, den jag köpte nu såg lika fin ut som det på dina sufletter. Återstår att se om de blir lika snygga när de är färdiga. Har köpt en speciell bandkantsapparat också för att underlätta och få det snyggare.

• Fujji
    Joddan skrev 2011-10-09 20:38:22 följande:
    Vad är det för kantbandsapparat?
    En grejj som man fäster på symaskinen, sen matar den kantbandet så att det blir jämnt och snyggt utan att behöva nåla! :) Vi får väl se hur fantastisk den är när den anländer...Misstänker att det kan uppstå lite problem att montera den på symaskinen och sen få allt att funka.
  • Fujji
    Xofina skrev 2011-10-10 14:29:03 följande:
    Fujji - Åhh såg det där chassi skyddet! Sånt vill jag också ha! Är jätterädd om vår åsna att den ska få repor eller dylikt!
    Om man ändå kunde sy, vill sy sufletter också! Ni gör det SÅ snyggt! 
    Jag inboxar dig!
    Lillla My skrev 2011-10-10 08:28:29 följande:
    Skulle jag också vilja ha, många säger att det är jobbigt att få till det men när det är monterat och klart är det himmelskt!  Vad har du för maskin? 
    Jag har en pfaff 1546 som jag införskaffade ganska nyss...håller på att lära mig alla finesser! :) Får se hur det går med monteringen...
  • Fujji
    Lillla My skrev 2011-10-10 20:08:38 följande:
    De jag menade var till en Covermaskin, till vanliga är det enklare att montera. För visst är det bara en sak man sätter på pressarfoten med en böj på som viker  bandet? Jag har en sån böjd grej men har bara testat den lite snabbt för länge sen, har haft dåligt med tid till att sy det senaste året tyvärr. 
    Ok, jag har inte fått den än så får se vad det är när den kommer.... Skulle just nu vilja sy typ hela tiden, men det har man ju inte riktigt tid med. :(
  • Fujji
    memo skrev 2011-10-11 09:49:51 följande:
    Fujji: Tusen tack för tipset med självhäfyande kardborrband - det gick ju hur fort som helst att fixa skydden. Köpte dock grövre tyg (ett slags möbeltyg). Tack!!
    Ja visst var det! De jag köpte var bara ena sidan själhäftande så fick sy det andra. Undrar om det håller bra med bara själva häftningen... Återstår att se!
  • Fujji
    BejbyBoo skrev 2011-10-11 20:38:52 följande:
    Nu har jag sytt färdigt första sufflan. Skulle kunna jobba lite mer med den, för den är inte heeelt slät och på millimetern rätt överallt, men det var i alla fall ett första försök och nu orkar jag inte mer just nu.

Är inte helt nöjd med mitt mönster bara, måste på något vis göra om det, men jag vet inte riktigt hur. Fick göra en hel del småjusteringar på det riktiga tyget när jag sydde.

Bilder ligger i bildtråden. 
    Fiiin! Det tar ett tag innan man får till det perfekt...men jag tycker den där duger fint! :)
  • Fujji

Fick för övrigt hem min kantbandsapparat i dag och skulle ge mig på det hela. Suck vilken tid det tar att få till det.... La ner projektet för kvällen och tittade på tv istället. Väntar febrilt efter mitt tyg som jag beställt för att sy en åkpåse. Min kompis sydde en till sin son (2 år, lång för åldern) som jag testat, min dotter får bra plats och hon är 1,9 år ca 13 kg. Hon ville inte kliva ur vagnen då hon tyckte det var så mysigt. Den var sydd lite högre på höjden men ändå smal så den passade i vagnen.

• Fujji
    ews skrev 2011-10-15 21:32:15 följande:
    Har förresten också undrat över de här med åkpåse, funkar det bara att ha en bugaboos åk påse till vagnen?

Och vars kan man köpa fotsäck/vindskydd egentligen till sittdelen?

Tacksam för svar /Ewa     
    Finns inga vad jag vet, jag ska sy en så fort tyget kommer, jag kommer nog lägga upp en beskrivning på min blogg om du är händig. :)
  • Fujji
    spigg skrev 2011-10-27 16:46:13 följande:
    De här rymmer en hel Donkey med råge enligt uppgift: www.airshells.se/
    Vi hyrde av airshells.se, tog den för dubbelvagn, hade nog funkat med den vanliga. Den för dubbelvagn var HUR STOR som helst! Fick dessutom betala 200$ i överviktsavgift! Det var med american airlines. Annars väldigt smidigt att hyra på arlanda och lämna när man kom hem igen.
  • Fujji
    NaBas skrev 2012-01-20 14:30:33 följande:
    Tant Mutti: kommer det bilder i bildtråden på dina suffletter? Min moster har sytt upp några åt mig som jag får nästa vecka. Det blir kul och.göra om vagnen lite :) Kommer lägga upp bilder när dem blir klara:)

Hur har det gått för dig med sufletterna? Ska bli spännande och se hur de ser ut... :)
  • Fujji
    Lindsey skrev 2012-01-21 12:47:41 följande:
    Blä punka på bakhjulet... Någon som har lagat punka på sin vagn? Har ingen aning som hänt. Får väl lämna in det imorrn annars...
    Så surt, detta var det enda jag var skeptisk till när jag köpte donkeyn, hade hellre haft punkteringsfria hjul, någon som vet om det finns att köpa ist? Jag använder den liksom inte ens speciellt mycket just nu och ändå lyckas jag få punka, tycker det känns så jobbigt att den risken alltid finns särskilt om man ska åka iväg någonstans. 

Men fy så trist! Värsta oturen, jag har aldrig fått punka på mina luftdäck, haft tre olika vagnar! Så du kanske har gjort bort din gång nu...
Svar på tråden Bugaboo Donkey