• Fujji

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2011-09-26 19:02:11 följande:
    Det där låter ju bekant.. Minns du mitt framhjul som gick sönder? Min man lyckades ju plocka isär det och fixa det, så nu funkar ju vagnen igen. Men jag fick ju mail från Bugaboo om att nytt hjul skulle komma hem till mig fredagen den 26e augusti. Alltså en månad sen, och jag har inte fått något hjul. Väldigt märkligt att samma hänt dig, att de säger att de skickar men inget kommer? De har inte hört av sig till mig heller och eftersom att de var så svåra att få tag på så har jag inte orkat ligga på.
    Jag som trodde att dom var superbra på service och byta ut delar... Alternativt att det fastnat nånstans då!
  • Fujji
    memo skrev 2011-09-26 17:37:48 följande:
    Fujji: Tack! Snygg dyna, vilka härliga tyger!
    Tack! Jag gillar dom skarpt! Var inte alls svårt att sy dyna!

lillstrutsen.blogspot.com/
  • Fujji
    htsny2001 skrev 2011-09-27 00:21:41 följande:
    Kanske man kan köpa en överdrag till handtaget? Titta här - bbsprouts.com/Bugaboo-Stroller-Handle-Bar-Cov...
    Gilla skarpt! Vilken bra sida! Jag funderade annars på att sy ett eget skydd till handtaget, men man vill ju få det snyggt och behagligt att hålla i.. Jag har dock inte alls haft något problem med skummet, känns inte alls dåligt på nåt sätt. När jag tittade på vagnen i butiken i USA så var det ett annat skum som såg mycket klenare ut på demo vagnen. Men sen sa dom att dom bytt skum sen den släpptes, men konstigt då att de som beställt nyligen ändå har problem...
  • Fujji
    memo skrev 2011-09-27 17:28:16 följande:
    Fujji: vad använde du för tyg till sufletten (yttertyget)? vad hade du tänkt att använda för tyg till skyddet till handtaget? Toppen med beskrivningar, tack!
    Jag har sytt en i turkos/blå manchester som jag köpte på ohlssons tyger på rea, lite kraftigare alltså. Den rosa är i manchesterliknande tyg den med. Jag tänkte att man kanske skulle sy ett skydd i nåt gummi/bävernylon liknande tyg, måste nog gå och titta i en butik för lite tips! :)
  • Fujji

Snyggt Spigg! Hur gör du med den mellersta bågen? Jag tycker det bli lite knöligt i kanalen lixom, om du förstår vad jag menar, eller har du ingen kanal?

• Fujji
    spigg skrev 2011-09-29 19:00:36 följande:
    Jo jag har kanaler, tre stycken. Jag har klippt ut dem ur tyget i en böjd form, om du förstår hur jag menar? Inte raka rektanglar, för då knölar sig tyget jättemycket tyckte jag
    Nej, förstår nog inte riktigt... :) Har du gjort helt egna kanaler och sytt kanalerna endast i innertyget? Jag ser inte att du har någon sömnkanal på utsidan...
  • Fujji
    spigg skrev 2011-09-29 19:33:50 följande:
    Jupp. Vi gjorde det på det absolut mest komplicerade och mest tidsödande sättet MEN det blir minimalt med sömmar på utsidan. Vi klippte ut separata kanaler, i en böjd form, som vi sydde fast i innertyget. Sen sydde vi ihop innertyg med yttertyg.

Nästa sufflett kommer vi försöka konstruera på ett lite mer effektivt... Även om det blev väldigt snyggt på vårt sätt.
    Ja, för det blir verkligen snyggt på utsidan! Jag försöker också komma på en perfekt konstruktion...Återkommer om jag kommer på nåt. :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey