• memo

Bugaboo Donkey

Tant Mutti: Jag köpte babyskydd och vagn från WH Watts i England, babyskyddet Maxi Cosi Cabriofix gick på 125 £ adapter till denna 29,95£, isofix (easybase) 120£. Mycket beror på hur kursen ligger, men ja, det blir billigare än i Sverige, här går babyskyddet på 1895 kr, isofixen på 1695 kr och adapter på 450 kr.

• memo

Catox9: Har du kollat på Bugaboos hemsida? De har alla återförsäljare där. Frila2: Har man inte bråttom att få hem vagnen, så är det ju billihare utomlands, min blev cirka 3000 billigare (då har jag bara räknat vagnen + frakt)

• memo

Pysseltroll: Har bara haft den i 2 dagar, men vad jag blev lite besviken på var selen; den är väldigt tajt och ligger bakom barnet - dock har jag lyckats få till den så den bara går runt midjan, mellan benen - titta i bildtråden. Alla varningstexter är väl inte heller så vackra, och de verkar ju vara fastsydda överallt...... Men annars tycker jag den är toppen, den rullar jättemjukt, hoppas den blir lika bra till vintern. Är lite orolig för att sitt och liggdelen är så smal, hur ska det gå med åkpåse, overall osv...dock när jag tittat på andra vagnar där barnen sitter bredvid varandra så är de också väldigt smala. Går in i min bil utan problem men jag har en hyundai santafe, så bilen är ganska stor.

• memo

S07: det kan man säkert, men jag känner inte för att börja sprätta upp någonting på min vagn riktigt än

• memo

Tant Mutti: Jag köpte hos WH Watts, verkar som de flesta köpt där. Anledningen att köpte hos dem var att de svarade först på mitt mail, och priset var det samma hos båda. Däremot om jag minns rätt, så har jag läst någonstans i tråden att John Lewis ej ger någon garanti och att WH Watts ger, mot ev. fraktkostnad av reservdelar......kan vara värt att kolla upp.

• memo

s07, spigg: vart lite orolig för vintern så jag klädde min son först i vinterjacka (dock bara t-shirt) under och åkpåse (donkeys) sen i overall, och tog då bort överdelen (täcket) på åkpåsen - och det fungerade faktiskt ganska bra, visst kommer han ha mer kläder under vintertid, men han verkade nöjd och jag fick in båda händerna mellan åkpåsen och rumpan, så förhoppningsvis kommer det att fungera bra i vinter med mer kläder också. Min son är 85 cm lång och väger 11,7 kg. Problemet fick jag dock båda gångerna han skulle ur vagnen, han ville inte och det vart en protest

• memo

LillaJag89: Jag har blå sufletter, blå sittdynor och blå åkpåsar, tyckte inte att det vart trist... kolla i bildtråden.

• memo

har precis sytt ett bumperbarskydd, det tog knappt någon tid. Det blev ett svart i fleece, tänkte att det blir mysigt nu till höst

• memo

spigg: enklast är att ta loss axelremmarna ur spännet upptill. Själv så har jag tagit bort dem helt, och monterat ned dem så sonen bara har bälte kring midjan och mellan benen. Måste säga att jag är otroligt nöjd med vagnen som mono. Hoppas att det blir lika positivt när Bebis kommer i oktober

• memo

wiesio: har absolut inte upplevt den som ranglig. Har inte heller märkt att något av framhjulen vobblar, dock går ej så snabba promenader pga foglossning och lätt utlösta sammandragningar. Har en Maxi Cosi Mura sen tidigare - där vobblar ett av hjulen. Jag var jättenöjd med Muran, tyckte den var bäst - men det var innan jag körde Donkeyn. Tycker den är toppen att köra, sannolikt pga stora och smalare hjul än i de andra vagnar jag testat (har en emmaljunga också). Muran ( som också är en fyrhjuling med svängbara/låsbara framhjul) använde jag vintertid och var jättenöjd (bor i Norrland), och eftersom jag redan nu tycker det går bättre att köra Donkeyn tror jag ej det blir några problem i vinter. Ett extra plus till Donkeyn är att framhjulen går både att låsa framåt (göra vagnen mer stabil) och bakåt ( göra vagnen kortare). Som nackdelar har jag upplevt selen som är för trång, men det har jag löst genom att ta bort axelremmarna. Andra nackdelen är att sitt/liggdelarna är smala...men vilken syskonvagn där barnen sitter bredvid varandra är inte det..... Tycker också att regnskydd till varukorgen saknas - det vore en toppen grej! ( ska hitta på ett sätt att lösa det) och den största nakdelen...priset....

Svar på tråden Bugaboo Donkey