• memo

Bugaboo Donkey

minns nu inte vem det var som informerade om att pumpen har en förlängningsdel i locket, men TACK! Pumpen är ju toppen nu när den funkar som den ska.

• memo

sthlm84: tack, ska testa sen. har tyvärr upptäckt en liten nackdel med donkeyn....jag använder ofta babyskyddet när jag ska ut (slipper då flytta bebis till liggkorg) och ibland blir det då problem med sittdelen; 1. sufletten går ej att fälla upp helt då sittdelen är i liggläge 2. problem att fästa bumperbaren, går inte alls att fästa i "halvliggläget"....

• memo

EEE: jag skulle nog bara köpa en. Själv köpte jag två och ångrar det nu. Min nyfödde använder den ännu ej på länge och min nästan tvåårige son vill helst vara i overall för att snabbt komma ur vagnen och få gå bredvid... Det blir nog mycket varmt med overall och åkpåse, och man vill nog inte heller ha skor i... så för mig blir det till att sälja en.

• memo

EEE: jodå, han ryms lugnt i den. Hade tänkt använda nederdelen utan lock, men den är så pass lång att skorna kommer i den, så jag har klippt till ett fårskinn som han sitter på istället.

• memo

parlar: spännet sitter fast på en rem som är fast sydd uppe och nere ( på det förflyttar man höjden på axelremmen) i själva spännet, bara spännet sitter ytterligare en rem med en " ögla" på slutet, den ska ut. Det är lite pillrigt, men går. Jag tog ut dem och satte fast i höftdelen. Hoppas att du föstår....bilder finns i bildtråden

• memo

har testat Donkeyn i slask snö, och i snö vid -10 och det funkar jättebra. har åkt i 10 cm snö (bor i norrland, mycket snö=hinner ej skotta), och det går bra, har inte ens låst hjulen någon gång. Lättare än med vår "dagisvagn" som är en emmaljunga edge sport duo, men det är nog för att den är tyngre. donkeyn har dessutom smalare hjul..

• memo

hej! fick höra att bugaboo ger 3 års garanti på Donkeyn om man registrerar den på hemsidan, men kan inte finna den infon där. Någon som vet?

• memo

Har någon tagit med Donkeyn på semester? Vi planerar semester och jag vill ju gärna ha med den. Jag vet att man kan hyra airshells på Arlanda, men det är inte säkert vi flyger därifrån. ( Ni som packat vagnen i airshells, tog ni av däcken? ) Har kikat på prampack som tydlogen ska vara toppen, men 1500:- för en väska som ej kommer användas så ofta....... Maken tyckte lika bra att köpa en syskon paraplyvagn och använda flygplastpåsar...... Men som sagt jag vill ju använda Åsnan.

• memo

å andra sidan, man är ju inte lika rädd om en paraplyvagn, och drar den utan några större problem i sand, den blir lite blöt av saltvatten osv..... Blir inte Donkeyn dessutom mkt varm i solen??

• memo

molntussa: skaffar du en syskonparaplyvagn då eller kör du med två? Jag tror att flygresan bör gå bra om man har airshells eller prampack, jag är mer orolig för hur vagnen klarar tuff hantering i sol, salt och sand. Snö klarar den ju galant!

• memo

Så typiskt mig, har ännu inte lyckats repa chassit....men vad gjorde jag idag...jo, bröt sönder en av pinnarna som håller upp sufletten....toppen vet någon var det är billigast att beställa reservdelar med frakt och allt?

• memo

berry85: Jag har två donkey åkpåsar, den nya modellen, beställde direkt med vagnn hos whwatts. Den ena använder jag mkt sällan, då min 2-åring oftast är i overall, men ibland då jag tar långpromenad så använder jag den. Tänkte sälja en, tills jag testade den i liggkorgen, och den är perfekt, så nu behåller jag båda! I ditt fall skulle jag nog bara köpa en, om du ändå inte använt någon till ditt större barn... Jag skulle inte köpa en cocoon, det gjorde jag och tycker att den är kass, mycket hård och styv. Jag tycker bugaboo åkpåsen är mkt bättre, den är famförallt mjukare, och verkar vara varmare. Den är som tidigare nämnt utformad till sittdelen, detta löste jag genom att böja ner ryggdelen bakåt, så det blir lite mer tyg kring huvudet. Om du tittar i bildtråden under min signatur så finns bild på det. Kan lägga till att jag även testat en teutonia åkpåse i liggdelen - för stor modell hade jag, voksi åkpåse - då ryms ej bebis Sydde t.o.m. en voksiliknande åkpåse fasst mindre, dock vart även denna för tjock, blir nog bättre mot våren då jag tar utvtoppningen ur den (tjock ullfilt)...

• memo

NaBas; Finfina, lyckost med en sådan moster! "Flugsvampen" är hääärlig!

• memo

liten fråga till er som haft/ har cameleon. Passar liggdelslocket från cameleon till donkeys liggkorg. ja, jag vet att cameleon är bredare, men jag menar hur pass passar dragkedjan och sp?

• memo

Hejåhå: Har en Skip hop double duo, men använder den sällan. Den är väl ok, stor, många fack, men allt är så svåråtkomligt tycker jag. Har en ju ju be between sen tidigare (då jag hade ett barn) och älskar den. Har varit sugen på en större väska (för två) från ju ju be, men tyvärr är de väskorna rätt så dyra.... Hade dock födelsedag nyligen och fick välja en ju ju be i present, så nu väntar jag på min ju ju be bff. Hoppas den kommer snart och är lika toppen som jag tror.

Svar på tråden Bugaboo Donkey