• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • choklaa

Fick en prisoffert i dag med donkey duo, två sittdynor, en åkpåse samt två suffletten i någon annan färg 14,500:-

Tycker det låter mycket mot vad jag hört andra säga?

• ceke
    choklaa skrev 2014-04-28 17:58:55 följande:
    Blir 11300:- för enbart vagnen resten är tillbehör.

Vilken sida har du offert från? Har för mig att vagnen för ett år sen kostade ca 10700 kr från Babyplus, men det beror ju även på vad euron står i för kurs. Just då var den billig. Tror vi betalade 12500 ca för vagnen, 2 sittdynor, en organizer, en mugghållare. Tror de nya suffletterna är dyrare än de kortare också.
  • tjej25

Är ny här så hoppas det är ok att jag hoppar in :)

Har tänkt köpa en donkey mono till kommande bebis i aug/sep. Men tänkte kolla om ni tycker man behöver köpa till olika tillbehör redan nu och vilka isf? Eller är det inte förens bebisen börjar med sittdelen som tillbehör behövs?

Nån som vet när 2015 modell släps? (om dom brukar göra så dvs)
    Hur länge vågar jag vänta innan jag beställer? Tänkte beställa från Holland för att få så bra pris som möjligt :) 

• Elmiina

Choklaa: jag betalade 11.000kr för en donkey duo all black och en soft pink åkpåse. Babyhuys.

• choklaa

Offerten är från babyplus.nl men vi hade tänkt köpa babyskyddet där också men vi hitta inget. Men tar jag bort suffleter i andra färger utan nöjer mig med att ha enbart svarta eller beige eller något sådant så skulle en åkpåse, två sittdynor, och Maxi cosi adapter kosta 13,700:- sen måste jag köpa utöver själva babyskyddet och bas till bilen. Finns det fler sidor som man kan beställa på?

• themorethemerrier
    tjej25 skrev 2014-04-28 19:07:40 följande:
    Är ny här så hoppas det är ok att jag hoppar in :)

Har tänkt köpa en donkey mono till kommande bebis i aug/sep. Men tänkte kolla om ni tycker man behöver köpa till olika tillbehör redan nu och vilka isf? Eller är det inte förens bebisen börjar med sittdelen som tillbehör behövs?

Nån som vet när 2015 modell släps? (om dom brukar göra så dvs)
    Hur länge vågar jag vänta innan jag beställer? Tänkte beställa från Holland för att få så bra pris som möjligt :) 
    Bugaboos vagnar har inte årsmodeller, så du behöver inte invänta någon ny modell. De uppdaterar ibland sina vagnar - Cameleon finns t.ex. i tre versioner - men de har inte gått med någon info om att en ny version av Donkeyn skulle vara på väg. Leveranstid från Holland kan ibland vara 2 månader så jag skulle betala absolut senast två månader innan BF.
  • jennyz

Oj så många inlägg, började läsa...
    Hur stora syskon har ni i vagnen? Har en 4,5 åring som bara älskar vagn fortfarande och lillasyster är 9mån... Stortjejen väger ung 16-16,5kg, så viktmässigt funkar det ju men ryms hon?
    Hittade en beg vagn, och den verkar ju perfekt då man kan ha lillasyster vänd mot mig, gillar inte att inte se henne...

• myran6801

Tror ni det räcker med sol- och vindskydd med de gamla suffletterna till sittdelarna? Vet inte om jag ska satsa på att köpa nya suffletter (de nya som ger mer skydd) eller ej. Våra tvillingar är fyra månader så snart är det ju dax för sittdelarna på vagnen. Färgen Sand som jag gillar har utgått tyvärr.

Svar på tråden Bugaboo Donkey