Inlägg från: Elmiina |Visa alla inlägg
  • Elmiina

Bugaboo Donkey

Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ? Såg den nya rosa och blå! Så himla fina!

Vi har endast ett babyproffsen här. Kommer de sälja paketen så att man får välja chassi färg och bas samt sufflett färger själv? Blanda som man vill alltså?

• Elmiina

Ni som har kört donkeyn i duo. Hur bred är den i praktiken? Kommer ni igenom dörrar, in i hissar tex? Är det jobbigt att gå i köpcentrum och affärer? Nu har jag visserligen aldrig kört vagn i rulltrappan men kan man göra det med duo? (Försöker få fram en bild utav hur bred den faktist är).

• Elmiina

Och sen undrar jag hur den får plats i bilen? Vi hade nyss en stor och klumpig Emmaljunga edge som man var tvungen att ta av liggdelen för att kunna fälla ihop. Denna fick utan problem plats i våran Audi A6a.

Man kan ju fälla ihop donkeyn med säte/säten på vilket känns sjukt smidigt. Men får man plats med hela i bakluckan? Eller tar alla av sätet/sätena först?

Vi är inne i att köpa en större suv eller en pickup så jag tror nog att man ska kunna fälla ihop vagnen med säten i duo läge och endå få plats. Jag är ju så inne i det här att man ska slippa ta loss säten och slippa behöva dra chassit till mono läge bara för att få plats i bilen. Tyckte de vart lite tjatigt med emmaljungan.

Vill gärna ha det så okrångligt som möjligt :p

Hur gör ni? Och vad har ni för bil?

• Elmiina
    Ljuvalivet skrev 2014-04-06 14:08:35 följande:

Avtagna sitsar i en sedan (Saab 9.5) tycker den är mindre än vad enmaljungam var när vi hade den.

Denna bild tog jag för någon vecka sen när jag var och provkörde vagnen samt testade så den fick plats i bilen. phpVf5q9K24205.jpg

Där har du dragit den till mono läge va?

Jag vill ju kunna fälla ihop hela paketet utan att ta bort sitsarna (kom på nu att jag skrivit säten innan haha). Köper nog en bil som har det utrymmet haha.
  • Elmiina

Någon som vet om sittdyna från eloide details (Apple of My eye) passar i donkeyns sittdel?

• Elmiina

Vilka babyskydd kan man ha till donkeyn? Är det bara maxi cosi? Har nämligen en besafe izi go.

• Elmiina

Jag köpte från Holland. Babyhuys. 15% rabatt får man från dom om man väljer 3-5v leverans. 3-5 dagars leverans så får man 10% rabatt.

Svar på tråden Bugaboo Donkey