• ceke

Bugaboo Donkey

Ljuvalivet skrev 2014-04-18 12:34:07 följande:
    Köpte en nyare begagnad buga donkey duo i förra veckan. Kör den med sonen som väger 15 kg i monoläge tills syskonet kommer. Den drar massor till vänster. Vad beror detta på? Tyngden eller är det något fel som bör reklameras?

Jag reklamerade vår pga samma sak och fick ett nytt chassi. Det lite pinsamma med det hela var att innan det nya chassit kommit, använde jag den i en galleria och få drog den inte alls åt vänster. Antagligen var den vara väldigt känslig för att vägen lutar en aning. Det nya chassit gör likadant och nu har jag börjat vänja mig vid det. Om vägen lutar lite, lås framhjulen så kanske det blir lite bättre. Värt att prova i a f. Är det många som har problem med ett tickande ljud från chassit? Min donkey låter jättemycket emellanåt, ibland inte alls. Har haft kontakt med den holländska website vi köpte vagnen från och ska återigen få ett nytt chassi. Bra med snabb respons och att de utan krångel skickar nya delar, men antingen har jag haft otur med mina chassin eller då har bugaboo en del att jobba på där. I övrigt älskar jag vagnen!
  • ceke
    choklaa skrev 2014-04-26 09:36:19 följande:
    Är det någon som köpt vis nätet Holland eller Tyskland?

Vi köpte från babyplus.nl. och är jättenöjda. Har behövt reklamera chassit 2 gånger och det har varit väldigt snabb och trevlig respons och de har omedelbart kontaktat bugaboo som skickat nya chassin. Kan alltså varmt rekommendera dem.
  • ceke
    choklaa skrev 2014-04-26 10:42:36 följande:
    Elmiina: får jag fråga när man beställer en bugaboo donky duo, får man med sidovarukorgen regnskydd eller något? Eller är de bara chassi, två sittdelar och en liggdel med lock?

Man får med sidokorgen, regnskydd, två sittdelar, en liggkorg och två sufletter till en duo.
  • ceke
    choklaa skrev 2014-04-26 15:55:38 följande:
    Ceke: var ni tvungna att skicka chassit till Holland vid reklamation? Hört att är de något med chassit så måste man skicka de till Holland för bedömning. Eller räckte de med kontakt med dom och att de sen skickade nytt chassi och de gamla skrottades av er?

Förra gången så räckte det med att ta kort på vagnen och serienr och så skickade de ett nytt. Behövde slirig skicka tillbaka det gamla.

Denna gången ville de ha en inspelad video då ljudet hördes samt serienr. Bugaboo svarade att jag skulle få ett nytt chassi. Nytt för år 2014 är att bugaboo vill ha tillbaka alla reklamerade chassin. Babyplus ville helst att jag skulle skicka det gamla tillbaka till dem innan de skickade mig det nya. Då jag förklarade att jag skulle få svårt att klara mig utan vagnen någon vecka, bestämde de att de skickade mig det nya innan jag behövde skicka tillbaka det gamla. Det är de som bokat DHL för att skicka tillbaka det gamla, så väldigt smidigt för mig.
  • ceke
    myran6801 skrev 2014-04-28 07:37:11 följande:
    Vi har donkey 2013, men jag tycker suffletterna skyddar dåligt mot sol och vind. Nu har jag sett att 2014 finns nya suffletter som ger bättre skydd. Men då är min fundering ska man satsa på sådana el solsuffletterna. Är rädd att solsuffletterna blir kalla för bebis om det blåser? Sen kanske de andra är bättre i höst när vi börjar med sittdelarna. Våra tvillingar är fyra månader nu. Någon här som har tips! Fördelar/nackdelar?

Jag har solsufletterna och har på egen hand sytt sådana som nu har släppts. Jag skulle säga att solsufletterna funkar finfint på sommaren men inte på höst, vår och vinter. Jag skulle satsa på de nya som kommit...
  • ceke
    choklaa skrev 2014-04-28 17:58:55 följande:
    Blir 11300:- för enbart vagnen resten är tillbehör.

Vilken sida har du offert från? Har för mig att vagnen för ett år sen kostade ca 10700 kr från Babyplus, men det beror ju även på vad euron står i för kurs. Just då var den billig. Tror vi betalade 12500 ca för vagnen, 2 sittdynor, en organizer, en mugghållare. Tror de nya suffletterna är dyrare än de kortare också.
  • ceke
    myran6801 skrev 2014-05-01 12:40:22 följande:
    Tror ni det räcker med sol- och vindskydd med de gamla suffletterna till sittdelarna? Vet inte om jag ska satsa på att köpa nya suffletter (de nya som ger mer skydd) eller ej. Våra tvillingar är fyra månader så snart är det ju dax för sittdelarna på vagnen. Färgen Sand som jag gillar har utgått tyvärr.

Jag har ju de vanliga och har sytt som draperier som solskydd. Då funkar det bra. Annars tveksamt. Har en 5 månaders och en tvååring
  • ceke

Bara från Babyplus som har varit väldigt bra att ha att göra med både beträffande leveransen och senare reklamationer.

• ceke
    Sofiafia82 skrev 2014-05-19 10:06:26 följande:
    Måste bara varna alla med breezy suncanopy (solsufflett) att det endast är spf 3 (typ inget alls med andra ord) på alla nätdelar. Endast tyget skyddar med spf 50+. Står i instruktionsboken som medföljer suffletten.

Jag har nämligen funderat över detta och frågade här i forumet för inte så länge sen och fick till svar att även nätet skyddade 50+ men det gör det inte. Vilket iof sig hade varit konstigt med tanke på alla hål i nätet...

Så tänk på att inte låta solen lysa in på bebisen genom näten när ni är ute och går! Man kan täcka med en filt mot solsidan.

Precis. Jag tycker personligen att de är rätt dåliga av just den anledningen. Jag har sytt på extra tyg som går att vika undan på ett smart sätt på nåt delarna för jag upplever att bebisen får så mycket sol på sig genom dem. Fattar inte hur bugaboo tänkt där....
  • ceke
    tjej25 skrev 2014-08-13 11:14:41 följande:

Har en fråga ang hjulen. När man får hem vagnen måste man pumpa hjulen då eller är dom redan pumpade? Har köpt min Donkey från Babyhuys om det gör någon skillnad :)

De är pumpade
  • ceke

Jag har en rätt lång 3-åring och visst är donkey på gränsen, men man kan fästa sufletten lite högre upp och slutet påryggdelen är så mjuk och skön så det gör inget för komforten att huvudet sticker upp lite. Han gillar den i a f och sover gott i donkey

• ceke
    Nisanfisan skrev 2015-02-09 16:40:04 följande:

Hej!

Köpte min donkey år 2013 sommar. Har fått både nytt chassi (2014) och ny sittdel.

Det klickar när man drar vagnen.

Nu låter vagnen igen! (Precis börjat använda vagnen i duo läge).

Nu säger pramworld via tillverkaren att garanti inte gäller på redan utbytta delar. Det kan väl inte stämma? Någon med mer erfarenhet kring detta?

Med vänlig hälsning,

Denise

Även jag köpte min sommaren 2013. Jag har fått mitt chassi utbytt 2 gånger från babyplus.nl och garantin ska gälla även den utbytta delen. Det är samma garanti som du hade från början, så det blir ju inte nya tre år...

Även mitt nya har börjat klicka en massa. Vet inte om jag orkar reklamera ännu en gång förrän garantin börjar närma sig sitt slut... verkar ju inte påverka själva funktionen, så jag tror att jag tänker försöka strunta i klickandet och sen byta ut det igen inför en ev. försäljning senare...

Svar på tråden Bugaboo Donkey