• spigg

Bugaboo Donkey

emkalo skrev 2011-12-11 18:52:36 följande:
    Idag har vi premiärkört vagnen i stan, bussar, tunnelbana o spårvagn en fråga som uppstod var dock om sittdelen ska vara så pass vickbar? Har tidigare inte hft bugaboo sp jag vet inte hur dem tidigare är.... Men oavsett läge så går det att vicka sitsen ett pr cm åt garderas håll. Är era oxå så eller har jag gjort ngt fel? O sen tyckte jag det vr rätt läskigt att det var sp lätt att missa sista hacket (för liggläge). Råkar man släppa då så tippar ju sittdelen bakåt så barnet ligger rejält m huvudet neråt!!
    - Jo sitt/liggdelsramen ska vara lite vickbar, det är en del av fjädringen.

- Ett tips är att om du ska gå från fullt sittläge till ligglägget så lättar du på flärpen och när du vet att sitsen är mer vinklad än i mittläget/viloläget så släpper du ned flärpen, och sen fortsätter du fälla sitsen för då klickar ramen fast så fort den nått liggläge. Förstår du hur jag menar? Dvs, ha inte flärpen uppfälld hela tiden, för då kan man missa liggläget.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Strossel skrev 2011-12-11 19:08:05 följande:
    Jag funderar på att köpa en donkey när vi får ett syskon till sommaren! Det jag undrar är vad man får med i duopaketet? Får man med suffletter och liknande till båda sittdelarna / liggdelen?! Är det något som man behöver köpa till som är absolut nödvändigt?! Åkpåse förstår jag.. Men annat?
    Med Duon får du med två sittdelar och en liggdel, två suffletter, chassit och hjulen förstås, samt en varukorg och en sidokorg, och två byglar. Och två regnskydd.

Vad man vill köpa till är nog helt upp till en själv, en åkpåse tycker jag är användbar men annars har jag nog inte så mycket andra tillbehör till vagnen.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Lillebror12 skrev 2011-12-11 19:31:30 följande:
    Jag köpte också Donkeyn igår med den fina rabatten från Pramworld- mycket nöjd! Är det någon här som har mjuklift i Donkeyn och i så fall vilket märke/vilken modell?

Jag har funderat på en Cocoon men den har har inga handtag eller hur? Då faller poängen för oss (har två trappor som jag måste bära upp barnen för och ettan funkade det bra med Cams hårdlift men ska jag hålla en nästantvååring i handen samtidigt som jag bär bebis har jag gärna något lite lättare än den).
    Phil&Teds mjuklift (den lilla) ska ju funka i Cameleons liggdel så då drar jag slutsatsen att den funkar även i Donkeyn!
  • spigg
    VeronicaNyberg skrev 2011-12-11 21:30:47 följande:
    Nån som köpt en mono från pramworld och har ett ungefärligt pris? (stressad...jag vet :-P)
    Men du, maila dem? De brukar svara snabbt på mail.
  • spigg
    Lindsey skrev 2011-12-11 21:05:39 följande:
    Alltså hur bär ni andra vagnen när den är ihopfälld och tex ska in och ut ur bilen? Den låser sig ju inte i ihopfällt läge och jag får inget bra grepp alls utan bara är på väg att fälla upp sig så fort jag försöker lyfta. Får lyfta ända underifrån för att den inte ska fälla upp sig ju och det är inte så lätt just nu när man går med jättetjock mage! 

Verkligen ett jättestort minus. Hoppas att någon kommit på en lätt lösning på det här problemet. 
    Men trycker du ihop den ordentligt då? Du ska trycka in framhjulen mot mittaxeln, se till att de är vinklade rätt för annars går det inte hela vägen in.
  • spigg
    Lindsey skrev 2011-12-12 19:56:23 följande:
    Ja jag trycker ihop dem. Ska vagnen låsa sig ihopfälld då eller? Min gör verkligen inte det :( Har testat både med och utan sittdelen på men den låser sig inte och är lika bökig att bära in och ur bilen ändå.
    Den låser sig inte på så sätt att man måste trycka in något för att låsa upp den, men om jag har fällt ihop min och lyfter upp den i mittstången så flyger ju inte hjulen ut igen utan jag kan ställa den så att den står på hjulen och handtaget.
  • spigg
    Militärmamman skrev 2011-12-12 21:58:04 följande:
    Jag undrar med om det är samma som i Sverige, att det i Duon ingår en liggdel och två sittdelar?
    Någon som vet?
    Tack!
    Det är samma överallt i hela världen, den säljs i samma utförande var du än köper den! Så en duo är ALLTID en liggdel och två sittdelar!
  • spigg
    Hejåhå skrev 2011-12-15 11:48:27 följande:
    Någon som testkört donkeyn i slask och snö? Jag tänker att det finns en risk att snö fastnar mellan hjulet och fästet för hjulet (som på camen).
    Det har bara varit slaskväder en dag hittills här där jag bor (södra Sthm) och visst fastnade det lite snö där men det störde inte funktionen. Jag såg bara till att peta loss det innan jag tog in vagnen i lägenheten så att den inte skulle stå där och droppa.
Svar på tråden Bugaboo Donkey