• spigg

Bugaboo Donkey

NaBas skrev 2011-11-07 22:24:49 följande:
    Hej!

Ni som lämnar av ert stora barn på dagis tillsammans med  sätet, har ni ngt tips på förvaring? Jag tog med en ikea påse sist men den får inte riktigt plats.
    Jag sätter på ett Tullsa-regnskydd på den och ställer den sen på högkant mot en vägg! Den har klarat sig helt utan repor och dessutom skyddas den mot kladdiga barnhänder, sand osv.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Mamma Tes skrev 2011-11-08 03:52:28 följande:
    spigg: Är barnvagnförvaringen inomhus hos er? På dotterns förskola har dom bara ett skjul ute. Är rädd att det ska regna in eller att någon annan förälder ska köra på sittdelen med sina vagnar så den repas! Tror dessutom inte den går låsa fast på nåt sätt. Kanske ska höra om man får lägga den inne nånstans...
    Nej den är utomhus, eller det är på en veranda så det är ju tak över men öppet på sidorna. Just därför tycker jag regnskyddet är bästa förvaringen, även om det regnar kraftigt så det kommer in på verandan så håller sig sittdelen torr, och jag brukar luta den mot en vägg, framför en barnvagn som redan är parkerad. Låser iofs inte fast den men ingen låser sin vagn där, fönstren på verandan går in till sonens avdelning på förskolan så det är alltid folk där!
    emkalo skrev 2011-11-08 10:39:25 följande:
    Det börjar dra ihop sig för beställning av Donkeyn för vår del Funderar på färger. Vad tror ni är mest gångbart för en försäljning sen? Svart bas är givet, men är det säkrast att köra på svart klädsel oxå? Lättast att sälja sen?

Om inte svart så funderar jag på blå eller röd. Kanske lite roligare med ngn färg.
    Svart-svart tror jag är smartast, folk föredrar så olika färger.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    axdal skrev 2011-11-08 18:21:28 följande:
    är det ingen som kan ta kort och lägga ut bild på hur regnskyddet som medföljer ser ut när det sitter på vagnen.. 
    har ju sett hur tullsa regnskydden ser ut men skulle vilja se hur det ser ut med det som följer med så jag vet om jag ska köpa extra regnskydd innan jag hämtar vagnen
    Om du scrollar ner lite i min recension av Donkeyn så ser du flera bilder på Donkeyn med originalregnskydd!
    mybabababies.blogspot.com/2011/10/bugaboo-donkey.html :)
  • spigg
    Luella skrev 2011-11-08 22:41:52 följande:
    Vet du eller någon annan om Tulsas regnskydd för sittvagnar även passar Donkeyns liggvagn?
    Ja det funkar!
  • spigg
    ews skrev 2011-11-09 17:42:07 följande:
    Ni som lämnar erat större barn på dagis och sedan knallar hem med det mindre barnet i vagnen (som man då dragit ihop till ett-barns-läge), vars sätter ni sitt delen under tiden? Vågar man lämna den på dagis ?
    Ja jag lämnar den, i ett Tullsa-regnskydd, i barnvagnsförvaringen på sonens förskola.
  • spigg
    Elisabeth83 skrev 2011-11-10 21:06:23 följande:
    Vi flyttar till usa nu och har tänkt oss att köpa en bugaboo donkey. Är det någon som vet var man kan köpa den där? är det någon som vet om Emmaljungas allroundåkpåse passar på donkeyn. Inte för att vi kanske kommer behöva en åkpåse då det inte blir lika kallt där som här..
    T.ex. BuyBuyBaby har Donkeyn. Går du in på Bugaboos hemsida så finns det en lista över alla återförsäljare uppdelat per land, så där får du en specifik lista och kan se om det finns någon butik i staden ni ska flytta till.

Jag har bilder på selen i Donkeyn i mitt blogginlägg om den, kolla där och jämför med hålen i din åkpåse så ser du om den passar: mybabababies.blogspot.com/2011/10/bugaboo-donkey.html (Du får scrolla ner lite i inlägget.)
  • spigg
    emkalo skrev 2011-11-11 10:08:29 följande:

Vi ska beställa från pishposhbaby.com
    De har varit väldigt hjälpsamma i mailkonversationen men jnag har ingen uppfattning om hur de är att göra affärer med!

Nu n är vi äntligen ska beställa börjar jag tveka Mkt pengar! Kommer dottern vilja åka vagn ngn längre tid (2 år o 5 mån när lillebror kommer)? Men även att jag kommer inte våga göra ngt med vagnen eftersom den är så dyr Känner ni oxå så? Vi bor i friliggande hus med (lång) grusad uppfart och 4 (höga) trappsteg upp till ytterdörren, hur mycket stryk kommer den ta av detta? Får kanske bära ner vagnen och sen lägga/sätta i barnen?! Men dte känns ju nojigt oxå. Är ni andra nojiga?

Jo lite känner jag igen mig, första repan fick mig typ att börja gråta. Nu bryr jag mig inte så mkt längre, den är ju till för att användas och den är ju som bäst just när man behöver den! Däremot skulle jag inte hoppa ned den för 4 höga trappsteg med två barn i.
  • spigg
    wiesio skrev 2011-11-11 16:57:01 följande:
    Jag vet att det här diskuterats tidigare men alltså hur gör man med selen? Jag hämtade vår vagn igår och hade jätteproblem med att spänna fast vår son som är 21 månader. Han är normalstor för sin ålder och hade bara jeans och jacka men ändå satt selen åt rätt hårt. Har kikat på den nyss och tycker inte det ser ut som att man kan göra den större men jag måste ju göra något fel? För hur ska man annars få på den med overall och när de blir äldre? Hur funkar den för er?
    Den ÄR tight. Tyvärr. Går inte att göra så mycket åt det. Det du kan göra är ju att ha axelfästena på lägsta och sen knäppa selen bara runt midjan och låta din son ha armarna fria.
  • spigg
    wiesio skrev 2011-11-11 16:57:01 följande:
    Jag vet att det här diskuterats tidigare men alltså hur gör man med selen? Jag hämtade vår vagn igår och hade jätteproblem med att spänna fast vår son som är 21 månader. Han är normalstor för sin ålder och hade bara jeans och jacka men ändå satt selen åt rätt hårt. Har kikat på den nyss och tycker inte det ser ut som att man kan göra den större men jag måste ju göra något fel? För hur ska man annars få på den med overall och när de blir äldre? Hur funkar den för er?
    Jo just det, du kan också köpa en lös sele och fästa i chassit, om du verkligen känner att du vill att han ska sitta fast ordentligt. Min son är 2,5 och jag kan spänna fast honom, har inte börjat med overall än men han har rejält med kläder. Det är tight men det går faktiskt. Viktiga att barnen sitter med rumpan ända in när man spänner fast.
  • spigg
    emelielj skrev 2011-11-14 11:25:32 följande:
    Okej, tack!
    Jag kan leta lite till efter det testen någon hade gjort, hoppas jag hittar den.

Wiesio: Det har jag också hört. Min son är rätt stor för sin ålder redan så lite rädd är jag för att han ska vara för stor/tung om ett år. Det går inte att förstora selen eller fixa på något sätt? Låter ju skumt att den ska vara så liten att många har problem med det!

Ska åka till affären och känna lite på den snart.
    Vet att det finns tvåhjulsläge på den, så att man "släpar" vagnen istället  för att köra ( i sand till exempel), men funkar det bra att köra vagnen i snön eller är det bättre att använda tvåhjulsläget där också?
    Hjulen på vagnen verkar vara bra tycker jag, fastän de är lite mindre än hjulen jag har på min nuvarande vagn men den är extremt klumpig!
    Känns som att ni kanske prata om min recension? Här är länken till den, om det var den som avsågs: mybabababies.blogspot.com/2011/10/bugaboo-donkey.html

Sen vill jag bara säga att din sons storlek när han är 3 månader i princip inte säger något alls om hans storlek när han är 1 år. Min 2,5-åring på 14 kilo och 93 cm ryms fint i Donkeyn, och när han var tre månader vägde han inte ens 4 kilo, när han var 1 år var han lite över medel i storlek.

Och ingen kan svara på hur Donkeyn funkar i snö, för den lanserades i maj i år. Skulle väl vara om något åkt på fjälllresa med den?

Jag kan absolut svara på dina frågor men läs i min blogg först och se om du hittar de svar du söker där! :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey