• spigg

Bugaboo Donkey

Lindsey skrev 2012-01-28 17:52:38 följande:
    Fick ju punks häromdagen och köpte idag en ny innerslang på barnens hus. Men när jag lossade på däcket hade inte all luft gått ur den gamla slangen och det visade sig att hatten/locket man skruvar på ventilen hade gått sönder längst upp så jag gissar att det har varit problemet hela tiden. Vet ngn var man kan köpa en ny hatt till ventilen?
    Det måste ju gå att hitta på vilken cykelaffär som helst, tänker jag?
    Mrs H 82 skrev 2012-01-28 18:23:28 följande:
    Hej! Undrar oman får in donkeyn i en Honda jazz? Hur stor är den hopvikt? Planerar bil enligt vagnen, fast jag inte ens väntar barn ännu...:)
    Här kan du se Donkeyn ihopfälld bredvid lite andra barnvagnar:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/12/16/ihopfallda-vagnar-2/

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg

Ett tips när det gäller att pumpa med handpumpen är i änden av handtaget så är det en grå plupp. Ta loss den så hittar ni en förlängning som går att skruva på pumpen och underlättar pumpandet av hjulen med flera hundra procent, jag lovar. :)

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Luella skrev 2012-01-31 10:14:06 följande:
    Ni som har pumpat er Donkey på en mack eller liknande, vilket tryck har ni hjulen?
    Det står på däcket! Tror det är max 30 psi? Eller var det 20? Som sagt, det står utskriver på själva däcket.
    Mrs TH skrev 2012-01-30 21:28:36 följande:
    Hej!
    Jag tänkte höra om det är några som beställt åsnan via UK, jag har lite funderingar på hur det fungerar med reparation etc om något skulle gå sönder, passar delar i Sverige till en UK vagn?
    Hur upplever ni att den är fungerar ex vid bussåkning?
    Jag såg inte  frågorna i inledningen och jag önskar att jag hade tid att läsa igenom 238 sidor men tyvärr

Jag har länge tänkt att vi ska ha en city select men det är jätteviktigt för mig att vår dotter, som kommer att vara 20 månader okorr eller 17 mån korr när lillasyster kommer, kan sitta vänd mot oss. Det kan hon ju iofs i en city select men då måste lillasyster vara längst ifrån mig och det vill vi inte heller.

Jag förstår ju att ni alla är kära i era åsnor men jag tänkte ändå höra om någon har erfarenhet av city select vs donkey?
    Bugaboo Donkey ser exakt likadan ut överallt i världen, så vilket land man köper vagnen från spelar ingen roll när det gäller reservdelar. Jag tycker den är jättesmidig att ha på bussen.

Har inte haft en City Select men skulle inte vilja ha den heller, vill ha mina barn mot mig och jag vill ha något lättkört och smidigt. 
  • spigg
    EmmaW84 skrev 2012-01-31 21:52:30 följande:
    Är det någon som har koll på om det finns något annat regnskydd som passar till sittdelen (eller båda, men främst sittdelen) än det som följer med vagnen? Tycker att det är ganska meckigt att sätta fast och otympligt att bära med sig. Dessutom känns det sådär med plasten, hade nog hellre haft tyg. Men sånt där universalregnskydd, funkar det eller blir det för stort?
    Scrolla ner lite i min Donkey-recension här så får du bild och lite tips om regnskydd som funkar:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey/
    EEE skrev 2012-01-31 22:05:20 följande:
    ÅH! Idag sålde vi syskonvagnen så nu blir det en beställning från PW. Har jag förstått det rätt att man mejlar om vilket utförande och färg man vill ha och sedan får man ett mer detaljerat mejl tillbaka från PW, därefter mejlar man tillbaka svaren på deras frågor + telefonnummer och så ringer de upp en?
    Eller ska jag från början skriva så noga som möjligt vad jag önskar?  Vet inte riktigt vad alla delar kallas. Vill iaf ha suffletter och topp i off-white och en svart bas.
    Ja precis så brukar det gå till. Det räcker bra att du skriver 1) i vilket utförande du vill ha den (duo, mono el twin) 2) vilken basfärg 3) vilken färg på topset (och där KAN du välja en färg på topset 1 som är sufflett + liggdelslock och en annan färg till topset 2 som är bara en sufflett). Skriv även att du vill ha prisuppgift inkl fraktkostnad till Sverige. Om jag vore du skulle jag maila dem omgående, idag sägs vara sista dagen på deras rea - 10% rabatt på Donkeyn.

• spigg

För alla som funderar på att importera en Donkey men inte har tid att invänta att Pramworld ska få dem i lager igen så kan jag rekommendera att köpa från Moeders Mooiste i Holland. I alla fall häromveckan hade de vagnen i lager och de har snabb leverans och bra pris även de, kronan står ju starkt mot euron just nu!

www.moedersmooiste.eu/
    Man måste maila dem för prisuppgift och beställning. 

• spigg
    Pärla skrev 2012-02-07 21:43:29 följande:
    Alltså det borde gå och förstora selarna runt armar och ben mer!
    Jag blir tokig snart! Har så himla svårt att låsa min dotter, även om jag har gått och köpt extra sele så tycker jag ändå att det är inte som original.
    Vad kommer jag att göra nästa vinter när min dotter är större??? Hur ska hon då få plats i selerna då??
    Selerna är på max lösa, men det funkar ändå inte!!!
    Klagar inte ni mammor på selen? Eller har ni fixat det på nåt sätt?
    Jag ska tillbaka till affären så dem får kolla upp det?
    Tror ni att dem fixar det?
    Selarna ÄR tighta, butiken kommer inte kunna göra något åt det. Men ju större barn man har, desto mindre behov av selen. Det du kan göra också är ju att trä om selen så att du bara fäster den över barnets ben och höfter och inte över armarna, barnet sitter ju fortfarande fast men inte med överkroppen på samma sätt. Men de kan ju inte falla ur.
  • spigg
    EEE skrev 2012-02-08 13:19:32 följande:
    Så trist! Jag sitter typ i samma båt men blev dock inte "lurad". Sålde vår vagn och hade inte kollat ordertiden på pramworld. Direkt efter jag sålt vagnen gick jag in för att göra en beställning och insåg då att det skulle ta 24 dagar + 5-7 leveransdagar. Suck! Får den någon gång i mars och får hålla mig hemma för det mesta med min snart 2-åring och 6-månaders. Det är klart mitt eget fel att jag inte kolla upp det men jag hade helt ärligt inte en tanke på det då.  Var även tvungen att sälja vår vagn för att få köpa Åsnan.
    Du skulle beställt från W H Watts eller Moeders Mooiste istället, bägge verkar ha den i lager! Hoppas de får in den snabbare än beräknat då, tycker synd om dig som är utan vagn. Du kan inte köpa en superbillig syskonvagn att ha så länge då?
  • spigg
    höstäpple skrev 2012-02-08 16:24:21 följande:
    Vet du någon annan förutom original som passar bra?
    Jag har testat Brios åkpåsar, Eskimo Star och 7 AM i Donkey. Alla funkar! Hur bra beror nog på hur petig man är med passform.
  • spigg
    Namnis skrev 2012-02-09 13:43:24 följande:
    Ändrar min fråga litegranna =) 

Hur länge kan man ha sittdelarna till donkeyn?
    Tills barnen är 3, 4 år? eller ännu mer?

Sedan undrar jag med.. Om man skulle vilja ha roliga sufletter, är det någon här som syr sådant eller vet något bra ställe?

( blir mer och mer sugen på vagnen...=)
    Ålder är inte så väsentligt, snarare storlek på barnet. Maxvikten är 17 kg, maxhöjden är väl någonstans mellan 100 och 110 cm. Men det beror också på hur kinkig man är med utrymmet. En del barn/föräldrar bryr sig inte om ifall barnet sitter tight så länge det inte är för tight. Min son blir 3 år om en månad, han är knappt 1 m lång och väger cirka 14 kg, han ryms fortfarande bra och kan även sova i Donkeyn.

All typ av försäljning är förbjuden i trådar på FL, om saker och ting köps och säljs i den här tråden så kan den bli stängd och borttagen. För sådana frågor får ni hitta ett annat forum! Gruppen jag länkar till i min sidfot har 850 medlemmar, där går det alldeles utmärkt att köpa och sälja Donkey-tillbehör (och alla andra vagnar & tillbehör också förstås). Men snälla, inget sånt i den här tråden! 
  • spigg
    LyckligMamma83 skrev 2012-02-09 16:21:06 följande:
    Hej! Beställde en donkey till mina 2 skruttar från Holland och bara efter att betalningen gjordes var den leveransklar, så jag bör fp den i morgon eller på måndag- längtar!!! Nu till min fråga; skulle vilja ha en mjuklift till liggdelen. Finns det någon som passar???
    Phil&Teds minsta mjuklift funkar i Cameleons liggdel så jag är ganska säker på att den funkar även i Donkeyns. Testa! 
Svar på tråden Bugaboo Donkey