• trettioplus

Kanin på menyn?

Under kriget var det jättevanligt att ett hushåll höll kaniner för kosthållning. Idag är kanin nästan omöjligt att uppbringa i köttdisken och jag har inte varit bekant med någon som haft köttkaniner sedan jag var barn. Ändå är kaninen lätt att föda upp, ger många ungar och gott kött. 
    Diskuterade saken igår och kom fram till det borde finnas en marknad för att restauranger skulle köpa upp kaninkött. Antagligen för att jag direkt skulle välja den rätten själv. Jag fick inget självklart medhåll.

Skulle du välja kanin om det fanns med på menyn på din restaurang? 

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-21 10:58
    Inte din restaurang, som den du äger, utan den du besöker.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kanin på menyn?
  • Starkast

Nej.

För mig är kaniner ett sällskapsdjur på samma särr som hundar, vilket jag inte heller skulle välja.

• sstv

Ja, jag skulle gärna beställa och äta kanin. Fast jag skulle nog hellre välja vildkaniner än uppfödda kaniner.

• SilverEmma

Jag skulle själv kunna tänka mig att föda upp köttkaniner för eget bruk och eventuellt sälja vidare så småningom. Håller på att forska lite i möjligheterna just nu. Kaninkött är jättegott!

• Annelie 76

Ja,varför inte. Känguru och struts finns ju redan på en del restauranger. Hästkött finns i alla livsmedelsaffärer...

• Kazeer

Jag skulle inte ha något emot att det fanns kanin på menyn. Jag vet inte om jag skulle beställa det men det är inte för att jag har något emot att äta kanin utan mer att jag är ovan att se det på menyn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • marinassk

Absolut!! Jag lever med en kock så får prova allt :p

• Naoko

Ibland skulle jag säkert det, det är gott. 

There used to be a real me, but I had it surgically removed
  • Cloud

ja. jag skulle också kunna tänka mig att föda upp kaniner istället för att köpa kött men jag känner mig lite för blödig för det.

Svar på tråden Kanin på menyn?