• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Xina

Cornellia: jättefina!! :) vill också få min bebis snart, 4 veckor kvar..

• kattm

Grattis till bebisen, Cornelia. Vilka fina saker du har virkat.

Du syr verkligen jättefina saker, Caroo. Vilken bra idé att använda band så där.

82nyfiken, din klädförvaring ser väldigt bra och praktisk ut. Och fin, förstås.

• Cornellia
    Xina skrev 2011-09-16 17:54:51 följande:
    Cornellia: jättefina!! :) vill också få min bebis snart, 4 veckor kvar..
    kattm skrev 2011-09-16 21:55:01 följande:
    Tack

Ikväll har jag pysslat ihop några nappband. Väldigt enkelt, det som är svårast är att hitta fina spännen.

• Xina

Åh, var hittar du gummiringar o spännen? Jag har köpt band men inte kommit längre med min napphållare..

• Cornellia
    Xina skrev 2011-09-16 23:05:39 följande:
    Åh, var hittar du gummiringar o spännen? Jag har köpt band men inte kommit längre med min napphållare..
    Ringarna har jag köpt på Ebay och spännena är inköpta hos mrs Bao. Mrs Bao har även sånna där stora gummiringar, men jag gillar dom små bättre.

http://www.ebay.co.uk/itm/170667003306?var=470033632429&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

http://www.mrsbao.se/category.php?id_category=11
  • Lillebror12
    Cornellia skrev 2011-09-16 22:57:02 följande:
    kattm skrev 2011-09-16 21:55:01 följande:
    Tack

Ikväll har jag pysslat ihop några nappband. Väldigt enkelt, det som är svårast är att hitta fina spännen.

Ja, jag brukar använda vanliga hängselspännen bara men tack för länkarna, nu har jag beställt en massa fina band och lite spännen .
  • telgebo

Har tyvärr ingen bild men jag har sytt hjärta på kedja som dekoration till spjälsängen, det är som en mobil typ .

Hittade beskrivning i Gåvor till bebis.
    Sy hjärtan, stoppa dom med vadd så de blir lite bubbliga, sy igen öppningen för hand och sy på rosetter och sy sedan ihop hjärtana och fäst knytband på varsin sida.

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 36 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • carooo
    Xina skrev 2011-09-16 23:05:39 följande:
    Jag köpte nappringar på lilofant.se - finns i en massa färger där! Och hållare, typ hängselhållare hittade jag på Stylishmom.se ...
  • Folkster

Helt fantastisk tråd! Får så mkt inspiration. Gillar mest att sy men det enda projekt jag än gett mig på sen jag fick veta att jag är gravid är en stickad filt...och jag som inte stickat sen i skolan, så det har verkligen tagit många veckor o än är den inte klar. Den lill* är beräknad om exakt en vecka så det kan ju verkligen bli närsomhelst =)

denna har jag gett mig på men i turkosblå med grå kant =) 
    garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=12&lang=se 

BF 25/9, ett efterlängtat litet pyre
Svar på tråden Syjunta för gravida!