• ohbaby

Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

Tila skrev 2011-10-01 14:12:58 följande:
    Då vill jag beställa en ! Glad
    Kul:D
    Quinny skrev 2011-10-01 15:23:55 följande:
    Va fin, o duktig du e! Vad tar du för priser?
     Ska räkna ut vad kostnaden blir. Är ju tyvärr inte världens billigaste tyg men kanske hittar det lite billigare nån annanstans än där jag köpte det. Återkommer!
  • ohbaby

Jag har tre äldre bröder och två äldre systrar, ingen av dem har då skyddat mig!
    Däremot var bråken väldigt fysiska och bröder är inga man växer i kapp i styrka så man kan ge igen på samma sätt ;-P

Vi var på RUL i veckan och jag tror att det kanske är en liten flicka där inne men jag är inte alls säker

• ohbaby

Lägg blöjan i en hundbajspåse och knyt hårt. Det ska tydligen stänga inne lukten bra. Ett tips bara;)

• ohbaby

Jag hämtade min box så fort jag fick mailet. Janne var i vecka 18.. De kollar inte sånt

• ohbaby

Haha, ser nu att jag tidigare skrev "Janne va i vecka 18". Skulle ju såklart stå "jag va i vecka 18".
    Damn you autocorrect!

• ohbaby

Tycker det är så många som säger att min mage är så liten. Men i min omgivning är det många som är gravida och ska ha i vår och jag har lika stor mage som de som ska ha i dec/jan, även större än de som inte väntar första barnet har mindre mage än mig. Inte för att jag har så stor heller men ändå säger alla "åh vad liten mage!" när man säger att man ska ha i mars/ är i vecka 23.

Folk har inte koll! Ser man höggravid ut har man stor mage, annars är den liten oavsett hur långt gången man är enligt alla som inte är gravida!
    haha. inte ska man ta åt sig av vad nån säger i alla fall

• ohbaby

Ja, det var en ståtlig mage!
    Jag kunde lura barnen på jobbet idag att jag hade svalt basketbollen som är försvunnen de börjar fråga varför den är så rund

Har också foglossning... Ush för det!!

• ohbaby

Var hos BM igår och får prova ett foglossningsbälte i några dagar för att se om det hjälper mot min foglossning.

Berättade också att det spänner ofta i hela magen runt om från ryggen. Kan hålla i sig i 10-30 min. De trodde det var uvi men det var det inte utan det är nog sammandragningar sa de. När jag få det ska jag lägga mig ner och vila och går det inte över ska jag ringa förlossningen..(!)
    Man blir ju lite orolig. Jag får det ju för minsta lilla..
    Men jag undrar om det verkligen är sammandragningar när de håller i sig så länge? Nån som har likadant?

• ohbaby

Man vill ju inte tro att det ska vara nåt. Tycker det känns fel att ringa förlossningen på nåt sätt...

Ursäkta! Såg nu att jag hade lagt detta i bild-tråden. Det var ju inte meningen!

• ohbaby

Oj, stinis83, nu blir jag lite nervös!
    Jag får ringa nästa gång samandragningarna kommer då...
    Kunde de mäta o se att du hade sd under tiden du var där?
    Du får vila så att inget händer.
    Det är ju som nån sa: bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite.

Jag tror ju att det kan vara nåt annat jag har och då är det ju pinsamt att ringa till förlossningen!
    Svårt när man inte vet alls vad man kan förvänta sig.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD