Chipstern skrev 2011-07-08 21:53:22 följande:
....
Varför?
Tja, jag skulle vilja säga att muslimska män ser kvinnor som råvaror att stoltser med och att de har väldigt lågt människovärde. Jag menar, hur ofta är det av kärlek som det sker giftermål och hur ofta är det av bortgiftermål? Tror det faller över på det sista, och där så jta...jag gissar att mannen helt enkelt skiter i vem han stoppar veken i. Han får ju doppa, och han har ju som plikt att fortplanta sig, så varför bry sig?
Läste någonstans bakåt i tråden att det typ var ett "tvång" för kvinnan att vara gift, för annars skulle hon i princip inte ha något värde. Mannen försörjer kvinnan,kvinnan ger mannan sex och avlar barn. För mig är det symbolikt med ett prostitutionsförhållande.
Koranen säger ditt och koranen säger datt. Det viktigaste i det är nog att koranen förbjuder en att tänka själv och utanför pärmen på bokafan.
Koranen ska ju tydligen vara emot hedersmord, men varför är då alla i princip alla hedersmord som skett i Sverige knutna till Islam?
Om du möter dessa män som kallar sig muslimer och behandlar kvinnor som gods, då måste du också förstå att de handlar på eget bevåg. Det kan vara kultur som påverkar eller bara dåligt omdöme. Men gör en distinkt skillnad i att de
inte representerar hur en muslimsk man är ålagd att behandla kvinnor, eller andra män för den delen heller.
Det kan vara vanligt med arrangerade äktenskap, men det har inget med tvångsgifte att göra. Dvs man gifter sig inte endast av kärlek, utan det finns mycket annat som är viktigt i äktenskapet. Ser du dessutom till hur skilsmässofrekvenser ser ut så ligger Sverige i topp med 60 % skilsmässor, och då lär de flesta vara baserade på endast kärlek. Men facit i hand, verkar inte vara det säkraste kortet att satsa på. Så ser inte ner på andra former att ingå äktenskap utifrån, utan se det som andra val helt enkelt.
Männen 'ger' (även om jag personligen inte skulle använda det ordet) också sin fru sex. Sex är en del av det muslimska äktenskapet. Man har sex inom äktenskapet inte utanför.
Det finns ingen plikt att fortplanta sig, men barn ses däremot som en gåva och tas emot som en sådan.
Tvärtom, skulle du ha läst Koranen så skulle du se upprepningarna om att 'se', 'förstå' och 'reflektera'. Så det du påstår stämmer inte.
Helt rätt, Islam förbjuder hedersmord.