Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
Inima skrev 2011-07-06 23:40:56 följande:
Positivt : Jag blir respekterad för den jag är, Är inget som är unikt med Islam.jag slipper arbeta/dela med mig av mina tillgångar om jag vill, Kan alla människor om de vill och har ekonomi till det.
jag har rätt att kräva vad jag vill av min man,Låter det så snällt egentligen? Vad du vill? Njeee
jag har rätt till ett bra sexliv, Vad menar du med rätt till sexliv?
jag har rätt till mitt eget hushåll och min man ska ge mig det jag vill ha. Man kan vara särbos även om man inte är muslim.
, jag har bestämmanderätt över mitt hushåll samt mina pengar och tillgångar, Inte så jävla jämställt med bestämmaderätt? Resten är ingen unikt för Islam.
min man behandlar mig som en prinsessa,Inget som är direkt sammankopplat med Islam.
jag får klä på mig och täcka mig utan att folk omkring frågar om jag har ngra komplex eller fel på kroppen.Inget som är unikt med Islam.
Skillnaden mellan en ickemuslimsk kvinna och mig är att jag har rätt att ställa krav på min man och jag har Allah på min sida i de kraven.
Behöver man en gud vid sin sida för att ens man ska lyssna så är något jävligt fel.
Poängen var väl ändå att detta startade med en negation i en provokativ betydelse, dvs 'muslimska kvinnor har inget positivt'? Nu har vi då kommit fram till antar jag att vi har det? Därför föll väl den ursprungliga tesen sin väg?
Dvs muslimska kvinnor kan finna lika stor livsglädje och bejakande av sin vardag precis som du eller någon annan kvinna som inte är muslim.
Är inte det något att vara glad och tacksam över, att kvinnor har det bra och mår bra? Oavsett vem vi är?