Inlägg från: Neblina |Visa alla inlägg
  • Neblina

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

hallencreutz89 skrev 2011-07-06 01:02:19 följande:
    fast diskussionen handlar väl inte om hur du räknar det, utan vad som faktiskt står? Står det i koranen att kvinnor ska ha heltäckande slöja då? Vad är det som de ska dölja så mycket mer än vad männen ska dölja?
    tja eftersom koranen förespråkar att  en kvinna ska dölja sig då hon är så vacker så tolkar ju givetvis många det som att även nyllet ska täckas.
    Och vad döler männen då? Ingenting benen möjligtvis.
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Neblina
    UmmAlina skrev 2011-07-06 09:44:44 följande:
    Det är ju just det! DU VET INTE...! Men ändå tar du dig rätten att påstå saker om islam som du egentligen inte har en aning om.

Männen ska precis som kvinna klä sig anständigt. Vissa tolkar detta olika och så får det vara.

Snälla birdie, ta reda på lite fakta innan.......    
    anständigt ja men endå behöver de inte täcka sig som kvinnor = diskriminerande anser jag.
  • Neblina
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-11 00:06:29 följande:
    Att vara familjens överhuvud är en mans uppgift, så därför får han slå, men inte när han vill och hur han vill.

Om en kvinna är tjurig och gnällig eller allmänt beter sig illa så ska mannen först försöka prata tillrätta kvinnan(dag1) och om hon då fortsätter så skall mannen sluta ha sex med henne och hon får inte röra i honom(dag2) och fortsätter hon ändå efter det så får han ta till våld.
    Fy fan vad vidrigt, får bruka våld mot "sin" kvinna, vad är detta för hemsk religion egentligen!
  • Neblina
    I Blackrose I skrev 2011-07-11 00:11:06 följande:
    Hey hey, kasta inte sten i glashus tjejen.
    Nej det gör jag inte heller, skulle aldrig underkasta mig en religion som tillåter våld mot sin partner, det är totalt oaceptabelt.
  • Neblina
    I Blackrose I skrev 2011-07-11 00:13:55 följande:
    Så du menar att dom fem moseböckerna tillsammans med annat som Judendomen står för är kvinnovänlig religion?
    Japp det är det, mer jämlikt kan man inte ha det och våld är absolut förbjudet.
    Men nu handlar ju inte tråden om judendomen heller.
  • Neblina
    I Blackrose I skrev 2011-07-11 00:17:49 följande:
    Mmm, ber om ursäkt att jag tog upp det. Det är ju tabulagd att dra upp Judendomen. Är sent på kvällen. Glömde bort det en stund.

Angående det jag har strukit under så....nej, jag vågar inte uttala mig.
    Nej det är inte tabubelagt alls, disskuterar gärna judendomen också i andra trådar. Men här börjar det bli intressant att mannen få bruka våld mot sin kvinna, och islam ska vara en fin religion med massor med respekt i.
  • Neblina
    I Blackrose I skrev 2011-07-11 00:22:49 följande:
    Inget jag håller med om men så tycker jag samma om dom andra två religionerna med samma innehåll.
    Kan inte hålla med om att de är samma innehåll, men jag respekterar din åsikt. Jag gillar inte heller alla religioner.
  • Neblina
    Nikkili skrev 2011-07-11 00:34:44 följande:
    Står det att man får slå sin fru???????
    4:34
    Männen har gjorts ansvariga för kvinnorna, och GUD har begåvat dem med vissa egenskaper och gjort dem ansvariga för uppehället. De rättfärdiga kvinnorna kommer med glädje att acceptera detta arrangemang eftersom det är GUDs budord, och hedra sina makar i deras frånvaro. Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan (får ni använda negativa uppmuntringar som att) överge dem i sängen, sedan får ni (som sista alternativ) SLÅ DEM. Om de lyder er får ni inte överträda mot dem. GUD är Den Högsta, Ojämförlig. (Khalifa)

står lite överallt på nätet
  • Neblina
    Nikkili skrev 2011-07-11 00:44:34 följande:
    Jesus kristus...och det finns det folk som följer år 2011....???
    Japp
    jag slutas aldrig förvånas faktiskt
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?