I Blackrose I skrev 2011-07-11 11:17:10 följande:
Ihim är Ihim. Läs den en gång till från vänster till höger så förstår du. IC är en förkortning av I see.
Chefen i hemmet? Du skojar med mig va? Hur ser du dig själv som en chef i hemmet när det enda du är kapabel att göra är att ta hand om hemmet och hålla den rent? Jo, jag tycker om att ha en rent hus men det är inte ALLT jag bryr mig om. Jag tycker om att få motstånd intellektuellt också. Jag tycker om att diskutera med folk som kommer hem till oss och deltar gärna i diskussioner om allt möjligt. Även fast det bara är män. Jag gömmer mig inte i ett rum och skämms för att jag är en kvinna.
Visst, jag lagar mat och jag älskar att laga mat men jag kan också ge blanka fan i det i en vecka och låta maken ta hand om den biten.
Varför kan inte mannen vara hemma och ta hand om hemmet och kvinnan få ansvaret för ekonomin?
Varför kan inte kvinnan bära ansvaret för att lära sina barn om Islam? Varför är det mannens ansvar?
Varför kan inte fredagsbönen vara för kvinnan? Varför kan inte kvinnorna samlas i mosken och ha det trevligt?
Jag har dock inga större förhoppningar om raka svar till mina frågor.
Skämtet om oralsex förstod du inte. Det är Ok.
Om du vill leka lekar med ord, så kanske du kan välja ett annat forum än just detta?
Nej att vara chef över hemmet är inte det enda som gäller. Men jag bemötte just det eftersom du talade nedvärderande om att ta hand om ett hem. För att man tar hand om och tar ansvar för ett hem så betyder inte det att det är allt man gör. Man kan därtill arbeta ute, man kan plugga, skriva insändare, träffa vänner och annat: Det ena utesluter inte det andra. Jag tycker hur du tänker är väldigt otidensligt och snävt. Har faktiskt inte sett den varianten tidigare att man bara skulle kunna göra och klara en sak så att säga?
Jag vet inte vilka som gömmer sig och skäms för att de är kvinnor, du kanske har träffat på en del i den umgängeskrets som platsar i den kategorin? Jag är ute, umgås med folk, reser, arbetar (i hemmet och ute), pluggar och hinner med en del annat också.
Så du ser det som lite nedvärderande att laga mat? Jag tror att det kan vara något som många gör tillsammans, eftersom man delar sin vardag och kan ha roligt i samband med det. Dvs det behöver inte vara tråkigt att laga mat, utan kan bli något kul istället.
Jovisst kan de göra så om de vill, det är upp till dem. Men det är inte nedvärderande i så fall heller för mannen om han är hemma. Dvs det är inte förlegat eller nedvärderande att ta hand om ett hem.
Hon kan och bör också lära sina barn Islam, eftersom Islam finns i hemmet. Hon lever som hon lär om inte annat och är ett exempel för sina barn.
Fredagsbönen är för alla, både män och kvinnor och många deltar också i den. Om de kan närvara vill säga, inte alltid det går att få ledigt från arbetet. Så det beror lite på det.
Du får alltid raka svar, men du är snarstucken och hackar mycket, istället för att uppföra dig som dig anstår.
Varför var frågan ett skämt? OM du vill ha raka svar, ställ då inte frågor som du inte är intresserad av att få svar på, enkelt.