Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Som väl är har inte alla muslimer taskig kvinnosyn, men en förtvivlad stor andel förtrycker "sina" kvinnor, och ja, dom gör det med hjälp av sina grundlagar, dvs Koranen, och ja, det är förbannat tråkigt att ens möjligheten till detta förtryck existerar.

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn ???

Jaa, varför det !!!!!  kanske för att dom kan, inte fan vet jag, dålig kvinnosyn finns överallt, tyvärr, fast det är inte överallt du kan söka stöd i lagen för din usla behandling av kvinnor. 

Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 14:41:58 följande:
    Det låter litet som många länder som hyllas av väst, så ja, varför inte? Det låter för övrigt som USA faktiskt. Eller Tyskland.
    Nu var det ju DU, Dorian, som hänvisade till just Malaysia som vara väldans jämställt. Vilket tydligen ( i vanlig ordning !!! ) var en överdrift av grova mått.......
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:05:48 följande:
    Nu ska du inte blanda ihop västkvinnornas RÄTT att vara mindre värda och islams TVÅNG att förtrycka kvinnor. :P
    Länka gärna till inlägg där någon skriver att muslimska män tvingas till att förtrycka sina kvinnor.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 16:02:38 följande:
    Vatikanen utger sig för att vara en kristen, västerländsk stat. Need I say more?
    Men snälla Dorian, två fel gör inte ett rätt. Det vet du bättre än någon annan !!!!!
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 18:21:19 följande:
    Och har jag sagt att det gör det då? Det jag säger är att det är ett evigt och förbannat hycklande med tjatet om hur "onda" muslimer och islam är, när vi är precis lika goda kålsupare här hemma.
    Eftersom du påpekar just det i vartannat inlägg, så.........!

Dessutom skiter jag Joseph Ratzinger ett långt jävla stycke, han å hans religion suger lika mycket balle som islam.

Och, Dorian, så kan jag upplysningsvis tala om att tråden ämne är muslimers taskiga kvinnosyn, inte kristna bögar.

• Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 21:58:00 följande:
    Alltså - för att vara tydlig. Det finns saker att kritisera med alla religioner (ofta är det exakt samma saker också). Det är när det blir ett konstant och ensidigt bashande av en religion, speciellt när det pådyvlas en massa halvsanningar, överdrifter, generaliseringar och rena demoniniseringar som jag blir fasligt trött. Jag hyser ingen särskild kärlek för islam, men rätt ska vara rätt.
    Tillåt mig småle.............................................................!
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:05:43 följande:
    Du får storle, till och med, om du så behagar. Du kanske känner till den där gamla dängan om att "jag håller inte med dig, men jag är beredd att dö för din frihet att säga det"?
    Nu får du fan dra ner på rökat, Dorian, jag har väl för helvete inte försökt inskränka din yttrandefrihet på något som helst sätt, däremot så ifrågasätter jag dina uppenbara lögner du jämt försöker pracka på folk.

Men det har jag förstått, att du har problem med å tugga i dig det faktum att du inte alltid har rätt, men du är icke allena vad det beträffar. Adolf  hade samma bekymmer........
  • Anton Chigurh
    oOHalalOo skrev 2011-07-10 09:03:42 följande:
    Varför det? Dorian har varit tydlig i flera inlägg hans syn på Islam och den faller dock inte alltid mig i smaken. Dock är han ärlig i jämförelse med flera andra, eftersom han vågar försöka vara objektiv, trots sitt ogillande av religion överlag. Få av er andra klarar det. Så rätt ska vara rätt, som Dorian sa.
    Vad, i Dorians syn på islam, är det som inte faller dig i smaken, Halal ?

Dorian ärlig och objektiv  !!!!  Kyss mig i röven......... 
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-11 11:06:11 följande:
    Säg det till alla de svenska män som misshandlar, våldtar och ibland mördar sina fruar, sambos och partners.

Och nej, två fel gör inte ett rätt, men stenkastande i glashus är inte heller vidare givande.  
    Skillnaden är, Dorian, att svenska män inte har stöd i grundlagen för sina handlingar. 
  • Anton Chigurh
    theangel01 skrev 2011-07-11 18:52:33 följande:
    Väldigt konstigt att min man inte är sån då......
    Inlägg av den här digniteten får mig att minnas tiden när jag jobbade på ett mentalsjukhus. Undras varför !!!
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?