Så ledsen för att jag ej har kunnat amma så länge
Hej. Jag har en fantastisk liten flicka som nu är 3,5 månader. Hon tog bröstet direkt på bb och sög väldigt mycket och hårt. Jag vet ej om jag har extra känsliga bröstvårtor men jag fick sår direkt. Första natten hemma gav jag henne ersättning. Åkte på efterkontroll dagen efter och fick då hjälp att sköta om mina variga sår och fick en pump med hem. Jag pumpade jätte ofta för att hålla igång produktionen och hon fick det i flaska. Efter nån vecka var såren bättre och jag kunde amma med amningsnapp fast hon kräktes upp var och lite blod ett par gånger :( :( Sen försökte jag amma utan amningsnappen, men hon förstod inte hur hon skulle göra då längre. Gråter bara jag tänker på det. Jag kämpade på med pumpning/ersättning och amning med amningsnapp. Men produktionen kom aldrig igång. Fick som mest ut 70ml sammanlagt på båda brösten. Och ofta när jag ammade gjorde det så ont så jag grät fast jag hade amningsnapp. Så när hon var fyra veckor slutatde jag amma. Och det gör så ont i mej. Varför känner jag mej som en sämre mamma? Lilltjejen är glad och pigg och verkar älska livet. Hur ska man tänka för att komma ur dessa tankar som ploppar upp då och då????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-05 14:23
Tack för era svar =) Jag är så tacksam för den fina dotter jag fått och att hon är frisk och att förlossning och allt gick bra. Ska försöka fokusera på det istället..Bara svårt ibland när känslorna tar över.Skönt att få skriva av sej. Kram