Så ledsen för att jag ej har kunnat amma så länge
Förstår dig fullständigt. När jag väntade mitt första barn så gick jag hela graviditeten och drömde om när jag skulle sitta och amma mitt barn. Jag såg mig själv sittandes på ett moln med min bebis. Det sket sig fullstänigt. 2 veckor kunde jag amma henne, sedan funkade det inte.
Hon är dock en livlig och fullt normal 4 åring nu, så det gick bra med henne ändå
När jag väntade min tvåa så förberedde jag mig mentalt på att amningen inte skulle fungera, men jag var ändå helt intställd på att prova. Bara för att det inte funkade med ettan så var det ju inte säkert att det skulle bli samma med 2:an. Men det blev det. Jag har nu en son som blir 8 veckor på lördag, och med honom så funkade amningen i 2,5 dygn.
Med bägge barnen så testade jag precis allt: Amningshjälpen, varenda amninsställning som finns, amningsnapp....you name it. Till slut så blev det till att köpa en elektrisk pump.
Så du är inte ensam om detta. Och du är definitivt INTE en sämre mamma till dina barn bara för att du enligt "amningspoliserna" inte ammar ditt barn.
Som de har sagt till mig på BVC (jag har ältat detta mycket där): "Huvudsaken är att han/hon får i sig näring. I vilken form (amning/flaska) eller variant (bröstmjölk/ersättning) spelar mindre roll"