Inlägg från: Jasmine Angelina |Visa alla inlägg
  • Jasmine Angelina

Så ledsen för att jag ej har kunnat amma så länge

Cryptica skrev 2011-07-05 10:51:49 följande:
    Hej. Jag har en fantastisk liten flicka som nu är 3,5 månader. Hon tog bröstet direkt på bb och sög väldigt mycket och hårt. Jag vet ej om jag har extra känsliga bröstvårtor men jag fick sår direkt. Första natten hemma gav jag henne ersättning. Åkte på efterkontroll dagen efter och fick då hjälp att sköta om mina variga sår och fick en pump med hem. Jag pumpade jätte ofta för att hålla igång produktionen och hon fick det i flaska. Efter nån vecka var såren bättre och jag kunde amma med amningsnapp fast hon kräktes upp var och lite blod ett par gånger :( :( Sen försökte jag amma utan amningsnappen, men hon förstod inte hur hon skulle göra då längre. Gråter bara jag tänker på det. Jag kämpade på med pumpning/ersättning och amning med amningsnapp. Men produktionen kom aldrig igång. Fick som mest ut 70ml sammanlagt på båda brösten. Och ofta när jag ammade gjorde det så ont så jag grät fast jag hade amningsnapp. Så när hon var fyra veckor slutatde jag amma. Och det gör så ont i mej. Varför känner jag mej som en sämre mamma? Lilltjejen är glad och pigg och verkar älska livet. Hur ska man tänka för att komma ur dessa tankar som ploppar upp då och då????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-05 14:23
    Tack för era svar =) Jag är så tacksam för den fina dotter jag fått och att hon är frisk och att förlossning och allt gick bra. Ska försöka fokusera på det istället..Bara svårt ibland när känslorna tar över.Skönt att få skriva av sej. Kram
    Att läsa det du skriver är som att läsa något man själv skrivit, dels föddes min son 6 veckor för tidigt och dels med esofagusatresi som var den största anledningen till att han inte kunnat amma. Jag pumpade mjölk och gav honom flaska i en månad nu är all mjölk borta. Pojken mår ändå bra och går upp i vikt som han ska. Har mina mörka stunder då jag kan titta på min älskade son och tårarna faller av smärtan av tanken på alla som säger att man får en alldeles speciell kontakt med sitt barn av att amma. Ibland undrar jag om jag har den kontakten med mitt barn men som ett tecken från någon högre makt tittar min son under matningstid upp på mig med sina underbara mörka ögon och ett leende tittar fram då och då som en garanti på att "Jag älskar faktiskt dig mamma" - har börjat fatta mer och mer att det har inte med amningen att göra om hurvida du är en bra mamma eller ej. Går det inte så går det inte och då måste man hitta knepen och sätten för att kunna få den där speciella kontakten ändå. =)

Lycka till med lilltjejen.
    Min älskade pojke William kom till världen 2011-04-28
Svar på tråden Så ledsen för att jag ej har kunnat amma så länge