Falangist skrev 2011-07-09 15:56:22 följande:
Det låter ju inte alls bra!
Får jag fråga om du talat med denne kirurg eller någon annan inom sjukvården efter ingreppet?
Menar man att sådana sviter är att räkna med?
Mina frågor är kanske naiva men jag har inte hört talas om detta tidigare, så du får ursäkta om jag låter klumpig.
Besväras du av hur det här har läkt ihop?
Bör eller kan man göra något åt det?
Nej jag har inte fått prata med abortkirurgen efter ingreppet. Slidan är läkt, det är inte så kosmetiskt snyggt, men jag tror inte det är meningen att det ska se ut så. Dock, tycker inte jag att det gör så mycket.
Det är alla andra komplikationer som jag har som är jobbiga, att det gör ont nedremagen och ryggen hela tiden trots att det gått ett halvår. Det är värst vid mens, men det är inte som när jag hade mens innan aborten, utan hela magen svullnar upp och det gör ont när jag försöker krysta på toaletten så jag kan i princip inte gå. nere i korsryggen har jag en skarp smärta som känns ungefär som tandläkarborren när man borrar utan bedövning
Jag har träffat en gynekolog och bett om att få en remiss till experter för att utreda det här. Men hon vägrade skriva en remiss, utan gav mig bara ett namn på en expert dit jag skulle söka själv. Det gjorde jag, men den gynekologen kunde inte ta emot mig för hon har fullt med patienter.
Det ska inte vara såhär efter en kirurgisk abort. Men nu är det det, så jag behöver få det här utrett för att se vad problemet är. Jag är inte nöjd med att man säger att "det är jätteovanligt att man får komplikationer av kirurgisk abort" och på sjukvårdsrådgivningen sade man till och med "att det här kan inte bero på aborten för det har gått för lång tid" men Hallå!!!??? Jag har inte haft de här besvären innan aborten. Jag hoppas att alla människor inom vården som försöker sätta käppar i hjulet för min utredning at de hamnar i helvetet. Dit önskar jag även abortkirurgen.
Om jag går tillbaka till vad den här tråden handlar om, nämligen vaginal förlossning vs. kejsarsnitt, så skulle jag personligen hellre ha vaginal eftersom jag inte litar på kirurger efter det här ingreppet.