Tokern skrev 2011-07-09 20:31:43 följande:
Inkontinens beror mer på graviditeten än på förlossningsmetoden. Bäckenbotten påverkas under en lång period när man är gravid, vilket KAN leda till problem. Självklart kan man få skador i samband med svåra sprickningar med de flesta fall av inkontinens beror på graviditeten. Man ska inte glömma att även om allt "går bra" KAN man få problem oavsett, exempelvis smärtande ärrbildning efter snitt eller efter vaginal förlossning. De flesta förlossningar går ändå, nog så viktigt att komma ihåg. Det finns komplikationer oavsett vad man väljer, det bästa är nog om du pratar med en förlossningsläkare eller aurorasköterska och försöker reda ut vilken metod som bör vara säkrast FÖR DIG?
Ja, det är sant. Jag ska inte ha någon förlossning. Jag satsar på att bli frisk. Jag har ingen partner längre, så jag tänkte leva mitt liv som singel utan barn. Jag bryr mig bara om att få hjälp med mina nuvarande problem faktiskt.
Det är som du säger, att själva graviditeten gör en del med kroppen. Jag har ju till exempelvis hängbröst trots att jag bara gjorde abort i 3 månaden. Jag hade "ohängiga" D-kupor innan jag blev gravid, men de gick upp till E. Sedan gjorde jag abort och nu har jag lite hängiga D-kupor istället. Innan kunde jag lägga en penna under bröstet och pennan föll till marken. Nu stannar pennan kvar. Men jag är jättenöjd med mina bröst mnu med!