• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • fyrvaktaren
    Nikis skrev 2011-07-20 10:16:10 följande:
    är har ni andra inskrivning och i vilken vecka är ni i då?

Jag ville ha samma bm som jag hade när jag väntade min son, men hon ska sluta i september så kommer bara ha henne på första mötet :( Tråkigt tycker jag, för jag tyckte verkligen om henne!!! 

Jag ska på inskrivning den 23 aug, är i vecka 11 då. Hinner inte gå på något hälsosamtal innan så vi tar allt då.
  • loppan
    Jeliqa skrev 2011-07-20 10:39:20 följande:
    Haha ja det tror jag också. Glad
    Jag är i vecka 6 och trodde inte man skulle dit först runt vecka 10 någon gång, men de tyckte att jag lika gärna kunde komma nu på första hälsosamtalet och sen skulle vi ta en "riktig" inskrivning om några veckor Glad
    Vad roligt! :) när har du BF isåfall??
  • loppan
    fyrvaktaren skrev 2011-07-20 10:41:36 följande:
    Hehe...jag satte i halsen precis när BM svarade så jag började mest med att hosta, fick sen be om ursäkt och lyckades få fram att jag var med barn. Sen skötte BM mesta snacket. :)
  • Jeliqa
    loppan skrev 2011-07-20 10:44:09 följande:
    Vad roligt! :) när har du BF isåfall??
    18 mars om man räknar från mensen. Men jag hade så skum mens då (väldigt lite och bara 2 dagar istället för rikligt och fem dagar som jag brukar ha) och har mått illa i tre veckor redan så eventuellt kan jag vara längre gången. Blir spännande att se på UL sen. :)
    När har du BF?
  • Coriander

Jag har också fått mage! Går verkligen inte att ha på sig några av mina jeans...har hittills varit tvungen, att ha dom på mig uppknäppta... haha.. vilken tur att man har långa svalkande linnen som tänker överdelen av jeansen. Cool

Imorse startade då illamåendet.. vaknade av att jag hostade som en galning imorse... och strax därefter höll jag på att spy på toaletten... en sådan härlig start på dagen Solig

• Jeliqa
    fyrvaktaren skrev 2011-07-20 10:41:36 följande:
    Hehe...jag satte i halsen precis när BM svarade så jag började mest med att hosta, fick sen be om ursäkt och lyckades få fram att jag var med barn. Sen skötte BM mesta snacket. :)
    Haha, det är tur att BM är professionell och vet hur de ska handskas med oss mindre vana Glad
  • loppan
    Jeliqa skrev 2011-07-20 10:49:53 följande:
    18 mars om man räknar från mensen. Men jag hade så skum mens då (väldigt lite och bara 2 dagar istället för rikligt och fem dagar som jag brukar ha) och har mått illa i tre veckor redan så eventuellt kan jag vara längre gången. Blir spännande att se på UL sen. :)
    När har du BF?
    Ja, oj det blir ju verkligen spännande!! Första barnet för dig?? Jag har BF 19 mars om man räknar från mensen, jag slutade med piller i april och fick igång mensen som vanligt så jag tror nog jag kan vara ganska säker på det. får prata med BM så får vi se vad hon säger!
  • TheCoopers
    Nikis skrev 2011-07-20 10:29:47 följande:
    börjar ni få mage? ni som har fått barn tidigare kanske får en tidigare mage??
    nej inget ännu .. dröjer nog några veckor till skulle jag tror . För mig är detta nr 3
    I'm the me I choose to be ...
  • Jeliqa
    loppan skrev 2011-07-20 10:52:18 följande:
    Ja, oj det blir ju verkligen spännande!! Första barnet för dig?? Jag har BF 19 mars om man räknar från mensen, jag slutade med piller i april och fick igång mensen som vanligt så jag tror nog jag kan vara ganska säker på det. får prata med BM så får vi se vad hon säger!
    Åh då har vi verkligen tätt inpå varandra Glad
    Ja det är vårt första barn. Vi slutade med piller förra året men använde kondom eller avbröt fram till nu i våras. Vi har hela tiden sagt att blir det bebis så behåller vi den såklart, men har tidigare inte försökt helhjärtat. I slutet av maj bestämde vi att börja bebisverkstad men trodde inte att det skulle gå så fort. Vi gifter oss 6 augusti så det känns helt fantastiskt att dessutom få ha en liten böna i magen då (även om jag är lite oroad över att inte få på mig klänningen, haha)

För dig då? Har du något barn sedan tidigare?
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)