• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Nikis

börjar ni få mage? ni som har fått barn tidigare kanske får en tidigare mage??

• loppan
    Jeliqa skrev 2011-07-20 10:14:16 följande:
    Jag ringde i fredags och visste inte heller vad jag skulle säga. Jag stammade och "ööh"ade hela tiden. Tillslut sa jag bara att jaha, jag är visst gravid. Sen skötte BM resten av snacket :)
    Ska på första samtalet nu på fredag, trodde inte man gick så tidigt men tydligen är det bara något sorts hälsosamtal och den riktiga inskrivningen görs senare.
    Hahaha, dom har nog ett par sånna samtal i veckan :D Jag ska dit om två veckor, visste inte heller att man skulle dit så tidigt, då är jag i v 8..vilken vecka är du i nu??
  • annikas syster

Jag kommer nog få snart, har iofs inte gått ner allt från förra graviditeten, men magen är bra svullen!!

• Nikis
    annikas syster skrev 2011-07-20 10:31:40 följande:
    Jag kommer nog få snart, har iofs inte gått ner allt från förra graviditeten, men magen är bra svullen!!
    nej jag har inte heller gått ner allt från förra graviditeten, fast sonen är två år och sex månader, hahaha.. ser mest fet ut..
  • loppan

Jag har också fått mage, även om jag inte har fött barn tidigare ;) är mest svullen på kvällarna!

• Jeliqa
    loppan skrev 2011-07-20 10:31:34 följande:
    Hahaha, dom har nog ett par sånna samtal i veckan :D Jag ska dit om två veckor, visste inte heller att man skulle dit så tidigt, då är jag i v 8..vilken vecka är du i nu??
    Haha ja det tror jag också. Glad
    Jag är i vecka 6 och trodde inte man skulle dit först runt vecka 10 någon gång, men de tyckte att jag lika gärna kunde komma nu på första hälsosamtalet och sen skulle vi ta en "riktig" inskrivning om några veckor Glad
  • micksaan

Jag har inte märkt någon mage än...turligt nog. Det får gärna vänta!! 
    Jag har kvar 3 kilon av mina 35 (!!) gravidkilon med dottern. Hon är 15 månader nu.
    Med henne fick jag förövrigt ingen direkt bebiskula framåt. Jag växte mer på bredden. Hade hoppas på en riktig bebiskula denna gången, men jag gissar min livmoder ligger placerad närmare ryggen. 

Iofsig var det ju ganska smidigt utan värsta toppmagen, kunde böja mig ner hela graviditeten och låg även sovande på mage fram till slutet.  

• fyrvaktaren
    Jeliqa skrev 2011-07-20 10:14:16 följande:
    Jag ringde i fredags och visste inte heller vad jag skulle säga. Jag stammade och "ööh"ade hela tiden. Tillslut sa jag bara att jaha, jag är visst gravid. Sen skötte BM resten av snacket :)
    Ska på första samtalet nu på fredag, trodde inte man gick så tidigt men tydligen är det bara något sorts hälsosamtal och den riktiga inskrivningen görs senare.

Hehe...jag satte i halsen precis när BM svarade så jag började mest med att hosta, fick sen be om ursäkt och lyckades få fram att jag var med barn. Sen skötte BM mesta snacket. :)
  • faringe

Hejsan! En liten fråga bara! Är MA och Utomkvedshavandeskap samma sak.ser att det pratas mycker om det. å hur märker man om man har det?

• LillaE2012

Andra dagen som jag mår pyton. Illamående och helt matt i kroppen om jag står upp för lite. Hoppas det ger sig, svårt att undvika misstankar annars, vill vänta tills efter KUB o berätta.

Jag ska på inskrivning 9 augusti är i vecka 10 då. På det samtalet bestämmer vi om KUB och RUL, får boka tiderna där, hoppas på o få KUB relativt snabbt enligt BM jag pratade med skulle det inte vara svårt med två veckors intervall så det hoppas jag stämmer. 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)