• faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

Själv plussade jag idag, 4/7-2011

Häng på!

Kram {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

• Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Nikis
    BebisVagga skrev 2011-07-20 06:51:44 följande:
    jag kommer ha min inskrivning den 12 september... då e jag i vecka 12+3 tycker det e skitsent... men men.. den BM jag ville ha hade inte nån lucka förrens då..
    Jag har inskrivning den 11:e augsti. Då är jag typ i vecka tio. Jag tycker de är ganska tidigt :P Sen ska vi på något gruppmöte den 3:e augusi som handlar om alkohol, rökning och ul. även dom som redan fött barn tidigare ska tydligen gå. men ja de blir väll mysigt :P
  • micksaan
    mini1983 skrev 2011-07-20 10:11:03 följande:
    Någon som vet om man går på special mödravård om tidigare barnen föddes i v. 36?
    Ska vänta några dagar med att ringa mvc så ägget får "borra in sig ordentligt" men då kan ja såklart fråga då.
    Jag misstänker att man inte gör det. Vecka 36 är ju ändå såpass nära fullgånget. Men jag vet ju inte. Du får fråga din BM. Födde du tidigare av någon speciell anledning (typ havandeskapsförgiftning eller liknande?) 
  • Jeliqa
    loppan skrev 2011-07-20 10:02:29 följande:
    sunshined: fick du tag på dem, gick det bra för dig?? :) jag ringde igår, var också jättepirrig och visste inte riktigt vad jag skulle säga :D
    Jag ringde i fredags och visste inte heller vad jag skulle säga. Jag stammade och "ööh"ade hela tiden. Tillslut sa jag bara att jaha, jag är visst gravid. Sen skötte BM resten av snacket :)
    Ska på första samtalet nu på fredag, trodde inte man gick så tidigt men tydligen är det bara något sorts hälsosamtal och den riktiga inskrivningen görs senare.
  • Wielkip

Är det ovanligt att skrivas in i v7? Var där på 6+5 och nästa möte är 18 augusti, 12+nånting tror jag.

• TheCoopers
    mini1983 skrev 2011-07-20 10:11:03 följande:
    Någon som vet om man går på special mödravård om tidigare barnen föddes i v. 36?
    Ska vänta några dagar med att ringa mvc så ägget får "borra in sig ordentligt" men då kan ja såklart fråga då.
    Det beror mog mer på varför de föddes för tidigt  tror jag ...
    I'm the me I choose to be ...
  • Nikis

är har ni andra inskrivning och i vilken vecka är ni i då?

Jag ville ha samma bm som jag hade när jag väntade min son, men hon ska sluta i september så kommer bara ha henne på första mötet :( Tråkigt tycker jag, för jag tyckte verkligen om henne!!! 

• annikas syster

Jag har inte ringt till mvc än, tänkte vänta tills semestern är slut. Ja är ju iofs fortfarande mammaledig och börjar jobba i september. Ska bli kul att komma tillbaka och berätta att man ska vara mammaledig snart igen

• TheCoopers
    Nikis skrev 2011-07-20 10:16:10 följande:
    är har ni andra inskrivning och i vilken vecka är ni i då?

Jag ville ha samma bm som jag hade när jag väntade min son, men hon ska sluta i september så kommer bara ha henne på första mötet :( Tråkigt tycker jag, för jag tyckte verkligen om henne!!! 
    Vi hade todog inskrivning nu i vecka 6 sen har jag nästa tid 24/8 när min BM kommer tillbaka från semestern .
    I'm the me I choose to be ...
  • aikidoaasa

Kikar runt här inne efter några dagars innaktivitet...

Vad kul att fler har dykt upp här inne

Jag börjar känna av mindre av mitt illamående, magens svullnad har också lagt sig lite... brösten gör inte alls lika ont men är fortfarande aningen svullna. (till min makes fötrjusning då de blivit ännu större. )

Nu börjar det bara kännas bra att vara gravid. Hoppas att det får fortsätta kännas så...

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)