Ponja skrev 2012-01-17 19:36:37 följande:
Jag förstår dig absolut, jag kollar magen varje morgon innan jag går upp ur sängen för jag är så fjantigt rädd :( Vad jag läst på nätet så spelar det ingen roll om man smörjer eller inte, för det kommer ändå om man har anlag för det.. Men så har jag läst böcker, anna wahlgrens "barnaboken" bla, som skriver att det absolut gör skillnad om man smörjer. Så jag hade absolut fortsatt smörja, det kan ju inte skada hur eller hur. Undra hur stor risken är att man börjar få bristningar efter vecka 33?
Ja, man känner sig så töntig som är så. Självklart så är det värt det utan tvekan, men det känns trist bara.Vågar inte tänka mig vart det ska sluta nånstans. Min sambo påminner mig om att jag ska ju faktiskt bli mamma, och att detta inte är något att bry sig om, vi får ju våran lilla son. Och jag försöker lyssna på honom så gott det går men det är ändå svårt att acceptera att ens kropp förändras så mycket. Men återigen, det är klart värt det, tusen gånger om! men man måste ju inte gilla Alla förändringar som kommer med en graviditet även om jag är världens lyckaste över lilla pojken i magen.
Jag vet faktiskt inte, en kompis till mig började få bristningar i slutet, sen följde jag en tjejs blogg som också fick en hel del mot slutet och inte hade något alls i v.30 typ, så det går nog inte säga är ju så olika.