Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

jempalainen skrev 2012-01-11 11:32:54 följande:
    Solig Är världens lyckligaste människa just nu!:) De ringde en jättetrevlig kvinna från försäkringskassan och min sjukskrivning är godkänd!! Får pengar på slutet på veckan, hon skulle bara räkna ut min inkomst! ååh jag vill nästan gråta av lättnad. Hade riktig ångest för eknonomin i morse då jag inte får lön och mannen är i chile. Så nu känns det som att en jättesten har lyfts från mitt hjärta!:) prisa försäkringskassan! tjoohoo!:)Solig
    åh va bra vad är de du är sjukskriven för?  jag skickade in min sjukskrivning i förrgår o hoppas jag får godkänd jag med ska till läkaren idag på "återträff" och ska be om att få förlängd sjukskrivning.
    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • faceprimer
    jempalainen skrev 2012-01-11 11:44:28 följande:

jaa verkligen!:) jag fick rejäl foglossning när jag jobbade och kunde inte gå men orkade inte med jobbet i arbetstempo och allt som krävs. Mvc läkaren sjukskrev mig men var så tveksam till att fk skulle godkänna den och att det skulle bli en ytterligare belastning för mig. Så hon rekommenderade att jag skulle få sjukskrivning för min depression från öppenmottagningen jag börjat gå på. Så jag är sjukskriven för depression och det gick igenom:)

Lycka till idag men det borde ju inte vara något problem! Vad är du sjukskriven för ? 

Aha okej, men va skönt att du fick den godkänd iallafall
    jag är sjukskriven för foglossning, så jag är ju lite osäker på hurvida som godkänner de, mne jag hoppas det skrev ordentligt o noggranna beskrivningar så jag hoppas det går igenom  
  • faceprimer
    jempalainen skrev 2012-01-11 11:53:44 följande:

:) ja lite komplicerat kanske men den är godkänd och så skönt! Det borde inte vara några problem för dig heller hoppas jag. Var det länge sen du skickade in läkarintyg o grejer? Ja det verkar som att det är viktigt med vad som skrivs och beskrivs:) håller tummarna att de tgår bra!
    Förstår det
    Läkaren sjukskrev mig den 15 januari typ, sen fick jag vänta på papper från FK men jag fick papperna förra veckan sen skickade jag in de i måndags håller verkligen tummarna, handlar ju så mycket om vad man får för handläggare också.. tråkigt nog :/ 
  • faceprimer
    Scorpio skrev 2012-01-11 12:49:23 följande:
    Njä jag får bara gå några meter till toa. Ska jag längre får jag åka rullis! :P tog en dusch nyss, Gud vad skönt!!!

Nu har jag ondare o intensivare värkar, eller förvärkar, jag vet inte skillnaden :P BM tror det har kickar igång nu så det ska bli intressant att se vad som händer nu!

Jag önskar jag hunnit gå en profylaxkurs eller nåt! Vet inte riktigt hur man ska andas igenom det onda, å det lär ju göra 1000 gånger ondare sen! :S

Så himla spännande att du håller oss uppdaterade!
    Önskar dig stort lycka till! Allt kommer gå jättebra ska du se Snart är du mamma Hjärta

• faceprimer

Ni som är sjukskrivna, vet ni hur det funkar med detta,
    min sjukskrivning går ut den 15 januari, och idag har jag varit och fått sjukskrivningen förlängd. Vet ni om jag behöver be min arbetsgivare sjukskriva mig till FK igen? och kommer jag få ytterligare en sån sjukpenningsblankett hemskickad att fylla i? (skickade in den för förra sjukskrivningen i måndags) Eller räcker det med den som jag fyllt i och skickat nu?

• faceprimer
    Stinis83 skrev 2012-01-11 14:54:42 följande:
    Faceprimer du har väl varit sjukskriven länge? Så jag tror att du bara skickar in det nya sjukintyget till FK :S Det sa iaf min handläggare när jag frågade henne, men jag har förvisso varit sjukskriven sen 7 nov, vet inte om det påverkar?
    Jag blev sjukskriven 14 december, och har nu fått förlängt. Så de känns ju som att de räcker med det nya sjukintyget? Har ju dock inte fått reda på om jag fått den förra sjukskrivningen godkänd eller inte eftersom jag inte fick blanketten förren förra veckan.
  • faceprimer
    Scorpio skrev 2012-01-11 16:41:29 följande:
    Här ligger jag med värkar i försöker andas igenom dem! :S öppen ca 2 cm kl 15 å nästan utplånad tapp. Kan säga att det gjorde skitont när BM kollade hur öppen jag var, fick en värk då precis. Aaaj! Undrar hur mkt ondare det kmr göra??? Vill försöka klara detta utan bedövning! Få se om plutten kommer idag eller efter midnatt! :)

Tack för era andningstips!! :)
    Åh, så spännande att du uppdaterar emellanåt! hur ont det kommer göra kan jag inte svara på, då jag aldrig fött barn, haha Men ont det gör det nog minst sagt Sen reagerar ju alla olika på smärta.
    Allt kommer gå superbra!   
    Snart har du ditt barn hos dig!
  • faceprimer
    HLinna skrev 2012-01-11 21:03:31 följande:
    Hej på er i tråden!

Jag har inte skrivit på jättelänge. Jag försökte hänga med men det uppdateras så vansinnigt mycket här så jag har inte haft en chans att hinna med. Läser lite då och då och har annars hållit mig till den andra mars-tråden som är lite lugnare...  Kanske att jag hinner med att komma tillbaka till tråden igen, men jag vet inte. 
    I alla fall, tänkte mest säga att allt är bra med mig och magen och också passa på att önska alla lycka till! 

Kram

Hej!

Jag har helt ärligt struntat i att läsa ikapp, jag orkar inte läsa igenom ca 20 sidor varje gång jag loggar in haha, så jag tar det lite som det är, kommenterar det jag hinner läsa etc.. Tror ingen blir sur på mig om jag inte kommenterar mer för man hinner inte med riktigt Men känn inget tvång att behöva hålla koll på vad som skrivs för det är omöjligt för det är ett sånt ruskigt tempo i denna tråd, haha. Vilket dock är väldigt roligt  
    Skönt att höra att allt är bra med dig och magen

Kram     
  • faceprimer

Om någon ens nämner ordet semla just nu så spyr jag nog.
    Haha. I flera dagar nu har jag velat ha en semla, och den kvällen (i förrgår) när sambon skulle köpa med sig, så glömde han det, givetvis (vilket jag fick mig ett lättare raseriutbrott över). Och igår var dom slut. IDAG köpte jag dock så jag gjorde egna, åh vad gott med dessa efterlängtade semlor.... (tänkte jag). Men fy, okej, det var gott men inte sådär jättegott som jag trodde, det blev för "mäktigt" med allt sött så jag mådde illa efter halva. Jag fick inte ens i mig hela och nu spyr jag nästan, på riktigt. Haha. Som jag längtat efter dessa semlor, men inte tusan var det så gott ändå. Haha.

• faceprimer

Är de nån här inne som har SJUKT ont i ena skinkan? Har för mig om att jag läst om någon som hade de för ett tag sen. De är på en viss punkt i vänstra skinkan som jag känner av hela tiden när jag går, o i vissa rörelser så känns de som ett rejält hugg, som typ en kniv, de gör så sjukt ont så hela jag typ stannar upp av smärtan.

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)